r e k l a m a

Partner serwisu

Test profi: 7–letni McCormick na hamowni

Test profi: 7–letni McCormick na hamowni

Kolejny test używanego ciągnika w wykonaniu profi: McCormick X60.50. Pracował 7 lat, na liczniku 2800 godzin. Jak spisuje się motor?https://profitechnika.pl/articles/testy-ciagnikow-profi/test-profi-8letni-claas-arion-na-hamowni/

r e k l a m a




X60 jest następcą McCormicka ze znanej serii CX. Nieskomplikowany model X60.50, jako nowy w teście przeprowadzonym 7 lat temu, wypadł szykownie. Po przepracowaniu 2776 godzin nie jest już tak pięknie.

Silniki Perkinsa

Kiedy w 2012 roku podczas testu spojrzeliśmy na nowy model X60.50, stwierdziliśmy, że to bardzo elegancki, kompaktowy ciągnik. Włosi nie oszczędzali na projekcie McCormicka X60. Czterocylindrowy silnik Perkinsa 1104D-E44TA z układem wtryskowym common rail ma turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowującego. W czasie wprowadzenia na rynek (w roku 2011) spełniał wymogi Stage IIIA w zakresie emisji spalin. McCormick skorzystał wtedy z okresu przejściowego do 2013 r., dzięki czemu zaoszczędził sobie problemów ze stosowaniem AdBlue lub z instalacją filtra cząstek stałych.

Moc maksymalna 121 KM

Na tabliczce znamionowej maszyny producent deklaruje moc 82 kW/112 KM przy nominalnej prędkości obrotowej. Ciągnik wyposażony jest w układ Dual Power (power boost), który  aktywuje się na 4. biegu lub z włączonym WOM) i podnosi moc do maksymalnej wartości 89 kW/121 KM.

Moc uciągu McCormicka X60.50

W ciągniku X60.50 zmiana przełożeń pod obciążeniem na trzech zakresach odbywa się tylko na biegach do jazdy w przód. Według producenta dzięki temu ciągnik jest bardziej efektywny. McCormick X60.50 ma dobrą moc uciągu, która w nowym ciągniku przy prędkości nominalnej wynosiła 64,2 kW, a dla mocy maksymalnej 

3 prędkości WOM

Trzy prędkości obrotowe wałka przekaźnika (540/540E/1000) zazwyczaj wystarczają. Zmiany wykonuje się za pomocą dźwigni i linki Bowdena z tyłu po prawej stronie kabiny. O ile w nowym ciągniku nie mieliśmy z tym problemu, o tyle w 7–letnim używanym trochę musieliśmy się z tym siłować. 

Podnośnik

Na podnośniku jest tylko jedno ramię z korbą regulacyjną. Stabilizatorów bocznych nie można ani zablokować, ani odblokować, a szybkozłącza CBM zamykają się opornie.


Kompletny test używanego ciągnika McCormick X60.50 w profi 1/2020 od strony 24.

Test używanego Claas Arion 640 – kliknij tutaj.

opr. aj

Nie znasz jeszcze magazynu profi? 

Zamów bezpłatny egzemplarz
Okładka Profi

Zobacz także

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody