X60 jest następcą McCormicka ze znanej serii CX. Nieskomplikowany model X60.50, jako nowy w teście przeprowadzonym 7 lat temu, wypadł szykownie. Po przepracowaniu 2776 godzin nie jest już tak pięknie.
Silniki Perkinsa
Kiedy w 2012 roku podczas testu spojrzeliśmy na nowy model X60.50, stwierdziliśmy, że to bardzo elegancki, kompaktowy ciągnik. Włosi nie oszczędzali na projekcie McCormicka X60. Czterocylindrowy silnik Perkinsa 1104D-E44TA z układem wtryskowym common rail ma turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowującego. W czasie wprowadzenia na rynek (w roku 2011) spełniał wymogi Stage IIIA w zakresie emisji spalin. McCormick skorzystał wtedy z okresu przejściowego do 2013 r., dzięki czemu zaoszczędził sobie problemów ze stosowaniem AdBlue lub z instalacją filtra cząstek stałych.
Moc maksymalna 121 KM
Na tabliczce znamionowej maszyny producent deklaruje moc 82 kW/112 KM przy nominalnej prędkości obrotowej. Ciągnik wyposażony jest w układ Dual Power (power boost), który aktywuje się na 4. biegu lub z włączonym WOM) i podnosi moc do maksymalnej wartości 89 kW/121 KM.
Moc uciągu McCormicka X60.50
W ciągniku X60.50 zmiana przełożeń pod obciążeniem na trzech zakresach odbywa się tylko na biegach do jazdy w przód. Według producenta dzięki temu ciągnik jest bardziej efektywny. McCormick X60.50 ma dobrą moc uciągu, która w nowym ciągniku przy prędkości nominalnej wynosiła 64,2 kW, a dla mocy maksymalnej
3 prędkości WOM
Trzy prędkości obrotowe wałka przekaźnika (540/540E/1000) zazwyczaj wystarczają. Zmiany wykonuje się za pomocą dźwigni i linki Bowdena z tyłu po prawej stronie kabiny. O ile w nowym ciągniku nie mieliśmy z tym problemu, o tyle w 7–letnim używanym trochę musieliśmy się z tym siłować.
Podnośnik
Na podnośniku jest tylko jedno ramię z korbą regulacyjną. Stabilizatorów bocznych nie można ani zablokować, ani odblokować, a szybkozłącza CBM zamykają się opornie.
Kompletny test używanego ciągnika McCormick X60.50 w profi 1/2020 od strony 24.
Test używanego Claas Arion 640 – kliknij tutaj.
opr. aj