
Około dziesięć lat temu Kubota zaprezentowała swoją największą dotychczas serię ciągników M7001 –nowo zaprojektowaną i produkowaną w nowej fabryce w Bierne we Francji. Z trzech dostępnych modeli o mocy od 130 do 170 KM, testowaliśmy średni model M7153 o mocy 107 kW/145 KM.
Długoterminowy test Kuboty
Ciągnik pracuje od początku 2022 roku w 90-hektarowym gospodarstwie hodowlanym. Jest używany przede wszystkim do uprawy i przygotowania gleby, z różnorakim sprzętem od brony talerzowej i kultywatora o szerokości 3 m, przez czteroskibowy pług, aż po 3-metrowy agregat uprawowo-siewny.
Ponadto sprzęgany jest również z wozem asenizacyjnym o pojemności 14 m3, wyposażonym w 15-metrowy aplikator płytkiego wtrysku gnojowicy.Czytaj także: Jak precyzyjnie wysiać nawóz? Kubota wprowadza rozsiewacze nawozu z technologią TIM!
Mocny silnik w traktorze Kubota M 7153 Premium
W trzeciej generacji M7003 wydajny silnik Kubota V6108 o pojemności 6,1 l, wyposażony tylko w cztery cylindry, spełnia normę emisji spalin Stage V. W tym celu zastosowano układ wtryskowy common rail o ciśnieniu 2500 barów oraz kompletną technologię oczyszczania spalin, od katalizatora utleniającego, przez filtr cząstek stałych, aż po katalizator SCR. Wszystko to działało do tej pory (prawie) bez zakłóceń. Prawie, ponieważ w pierwszym tysiącu godzin pracy pękła rura wydechowa. Podczas przeglądu serwis przeprowadził bezpłatną przebudowę fabryczną i problem został rozwiązany.
Przy ok. 1500 h pojawiły się jednak dwa kolejne wpisy naprawcze. Po pierwsze, należało naprawić