StoryEditorTest długoterminowy

Jak Kubota M 7153 wypadła w kilkuletnim teście?

Japończycy mają bardzo dobrą opinię, jeśli chodzi o punktualność i precyzję. Ale jak to wygląda w przypadku ich ciągników? Byliśmy ciekawi wyników testu długoterminowego – nie tylko dlatego, że modele serii M7 są produkowane we Francji.

12.05.2025., 10:22h
Artur JakubekArtur Jakubek

Około dziesięć lat temu Kubota zaprezentowała swoją największą dotychczas serię ciągników M7001 –nowo zaprojektowaną i produkowaną w nowej fabryce w Bierne we Francji. Z trzech dostępnych modeli o mocy od 130 do 170 KM, testowaliśmy średni model M7153 o mocy 107 kW/145 KM.

Długoterminowy test Kuboty

Ciągnik pracuje od początku 2022 roku w 90-hektarowym gospodarstwie hodowlanym. Jest używany przede wszystkim do uprawy i przygotowania gleby, z różnorakim sprzętem od brony talerzowej i kultywatora o szerokości 3 m, przez czteroskibowy pług, aż po 3-metrowy agregat uprawowo-siewny.

image
FOTO: H. Wilmer
Ponadto sprzęgany jest również z wozem asenizacyjnym o pojemności 14 m3, wyposażonym w 15-metrowy aplikator płytkiego wtrysku gnojowicy.

Czytaj także: Jak precyzyjnie wysiać nawóz? Kubota wprowadza rozsiewacze nawozu z technologią TIM!

Warto wiedzieć

  • Kubota M7153 Premium pracuje od trzech lat w gospodarstwie hodowlanym o powierzchni 90 ha; przepracował ponad 2700 h.
  • W dzienniku napraw jest kilka wpisów, ale nie było dużej awarii, a poza akumulatorem wszystkie wymiany pokrył serwis.

Mocny silnik w traktorze Kubota M 7153 Premium

W trzeciej generacji M7003 wydajny silnik Kubota V6108 o pojemności 6,1 l, wyposażony tylko w cztery cylindry, spełnia normę emisji spalin Stage V. W tym celu zastosowano układ wtryskowy common rail o ciśnieniu 2500 barów oraz kompletną technologię oczyszczania spalin, od katalizatora utleniającego, przez filtr cząstek stałych, aż po katalizator SCR. Wszystko to działało do tej pory (prawie) bez zakłóceń. Prawie, ponieważ w pierwszym tysiącu godzin pracy pękła rura wydechowa. Podczas przeglądu serwis przeprowadził bezpłatną przebudowę fabryczną i problem został rozwiązany.

image
FOTO: H. Wilmer

Przy ok. 1500 h pojawiły się jednak dwa kolejne wpisy naprawcze. Po pierwsze, należało naprawić

Ten artykuł jest dostępny wyłączenie dla Prenumeratorów Profi
Zyskaj dostęp do tego i innych wyjątkowych artykułów
13. maj 2025 13:00