50 lat Kuboty w Europie - z tej okazji fabrykę opuści 50 pomarańczowo-czarnych wersji nowych ciągników M7004. Oprócz efektownego wykończenia, czwarta generacja składająca się z trzech modeli gamy, która została wprowadzona na rynek północnoamerykański na targach Farm Progress w sierpniu 2023 r., łączy wiele cech technicznych z odchodzącą serią M7003.
Obejmuje to 6,1-litrowy, czterocylindrowy silnik marki Kubota. Numery modeli nie ulegną zmianie: M7-134 (130/150 KM), M7-154 (150/170 KM) i M7-174 (170/175 KM). Opcje skrzyni biegów są takie same: sześciobiegowa skrzynia Powershift lub bezstopniowa skrzynia KVT, chociaż ta druga zyskuje zaktualizowane ustawienia umożliwiające dostosowanie czułości przekładni i optymalizację oszczędności paliwa.
Łatwiejsza obsługa serwisowa
Do najważniejszych udoskonaleń należy zaliczyć przeniesienie układu chłodzenia z przodu silnika w celu zapewnienia lepszego dostępu do najważniejszych podzespołów, co upraszcza obsługę serwisową, a także nową konstrukcję zbiorników paliwa ze zintegrowanymi stopniami, dzięki którym wsiadanie do kabiny i wysiadanie są łatwiejsze.
Nowością jest również automatyczny hamulec postojowy, umożliwiający bezpieczne zatrzymywanie i parkowanie, a K-Monitor korzysta z nowego procesora, który zapewnia rozszerzoną funkcjonalność i szybszą prędkość przetwarzania.
Pierwsza prezentacja ciągnika K7004 w Wielkiej Brytanii będzie miała miejsce na pokazie Lamma w 2025 r., w komplecie z rocznicowym malowaniem. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.
Dziesięć lat serii M7
Ponadto w tym roku przypada 10. rocznica serii M7. Wprowadzone na rynek w 2014 r. pierwsze M7001 opuściły linię montażową na początku 2015 r. w nowej fabryce Kuboty w Dunkierce we Francji. Zaprezentowany na targach Agritechnica 2017 model M7002 został później zastąpiony przez M7003 na tych samych targach w Niemczech w 2019 r.
Steven Vale, profi.co.uk, oprac. Jan Józefowicz