r e k l a m a

Partner serwisu

Belarus na czterech gąsienicach!

Belarus na czterech gąsienicach!

Firma Belarus pracuje nad ciągnikiem z 4-gąsienicowym układem jezdnym!

r e k l a m a

Białoruski producent ciągników od wielu lat oferuje stalowe dwuśladowe układy gąsienicowe, ale po raz pierwszy pojawiła się w nim gumowa opcja czterogąsienicowa.

Testy przebiegają pomyślnie

Zadowolona z ostatniego roku testów firma MTZ (Mińska Fabryka Traktorów) ujawniła niektóre szczegóły techniczne nowego ciągnika. Prace rozwojowe rozpoczęły się w 2018 roku, a prototyp był gotowy przed końcem roku. Dostarczane przez włoską firmę Poluzzi, cztery jednostki gąsienicowe są wyposażone w przednie pasy o szerokości 760 mm i tylne o szerokości 900 mm.

Gąsienice łagodne dla gleby

Powierzchnia styku pod przednią osią wynosi 2,17 m², a z tyłu 3,42 m². Deklarowane naciski na glebę są pięciokrotnie niższe niż w traktorze na pojedynczych kołach, producent informuje, że jednostki gąsienicowe można zamienić na standardowe koła ciągnika w ciągu kilku godzin. Główne zalety systemu gąsienicowego to możliwość wjazdu na teren wcześnie wiosną i kontynuowania pracy późną jesienią, zmniejszenie zagęszczenia i oszczędność paliwa rzędu 15%.

Jeszcze nie dla Europy

Pod maską nowego Belerusa jest 364-konny silnik Cat C9 spełniający normę Stage IIIa przeznaczony jest on na rynki gdzie ciągniki rolnicze spełniające tę normę są dopuszczone do sprzedaży, przekładnia Powershift zapewnia 30 przełożeń w przód i 12 w tył. Maksymalna prędkość ciągnika na kołach wynosi 40 km/h, a na gąsienicach spada do około 25 km/h. W przyszłości planowane jest zainstalowanie silnika Stage V w modelu 3525. Dzięki temu, ciągnik mógłby ostatecznie trafić do europejskich dealerów. Okaże się, czy będzie on dostępny z opcją gumowych gąsienic.

Prace nad systemem gąsienicowym

Firma MTZ opracowała również dwa inne prototypy traktorów z gąsienicami gumowymi. Pierwsza to czterośladowa wersja 212-konnego Belarus 2022.3, ponownie wykorzystująca gąsienice Poluzzi (610 mm z przodu / 762 mm z tyłu). Drugi to 3525 z gąsienicami tylnymi. Naszej redakcji ciągniki Belarus również są dobrze znane, wiosną tego roku testowaliśmy model 1523.3.

opr. łs
fot. firmowe

Profi okładka

Magazyn Profi

Zobacz o czym piszemy w najnowszym wydaniu

Sprawdź

Zobacz także

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody