r e k l a m a

Partner serwisu

Belarus na czterech gąsienicach!

Belarus na czterech gąsienicach!

Firma Belarus pracuje nad ciągnikiem z 4-gąsienicowym układem jezdnym!

r e k l a m a

Białoruski producent ciągników od wielu lat oferuje stalowe dwuśladowe układy gąsienicowe, ale po raz pierwszy pojawiła się w nim gumowa opcja czterogąsienicowa.

Testy przebiegają pomyślnie

Zadowolona z ostatniego roku testów firma MTZ (Mińska Fabryka Traktorów) ujawniła niektóre szczegóły techniczne nowego ciągnika. Prace rozwojowe rozpoczęły się w 2018 roku, a prototyp był gotowy przed końcem roku. Dostarczane przez włoską firmę Poluzzi, cztery jednostki gąsienicowe są wyposażone w przednie pasy o szerokości 760 mm i tylne o szerokości 900 mm.

Gąsienice łagodne dla gleby

Powierzchnia styku pod przednią osią wynosi 2,17 m², a z tyłu 3,42 m². Deklarowane naciski na glebę są pięciokrotnie niższe niż w traktorze na pojedynczych kołach, producent informuje, że jednostki gąsienicowe można zamienić na standardowe koła ciągnika w ciągu kilku godzin. Główne zalety systemu gąsienicowego to możliwość wjazdu na teren wcześnie wiosną i kontynuowania pracy późną jesienią, zmniejszenie zagęszczenia i oszczędność paliwa rzędu 15%.

Jeszcze nie dla Europy

Pod maską nowego Belerusa jest 364-konny silnik Cat C9 spełniający normę Stage IIIa przeznaczony jest on na rynki gdzie ciągniki rolnicze spełniające tę normę są dopuszczone do sprzedaży, przekładnia Powershift zapewnia 30 przełożeń w przód i 12 w tył. Maksymalna prędkość ciągnika na kołach wynosi 40 km/h, a na gąsienicach spada do około 25 km/h. W przyszłości planowane jest zainstalowanie silnika Stage V w modelu 3525. Dzięki temu, ciągnik mógłby ostatecznie trafić do europejskich dealerów. Okaże się, czy będzie on dostępny z opcją gumowych gąsienic.

Prace nad systemem gąsienicowym

Firma MTZ opracowała również dwa inne prototypy traktorów z gąsienicami gumowymi. Pierwsza to czterośladowa wersja 212-konnego Belarus 2022.3, ponownie wykorzystująca gąsienice Poluzzi (610 mm z przodu / 762 mm z tyłu). Drugi to 3525 z gąsienicami tylnymi. Naszej redakcji ciągniki Belarus również są dobrze znane, wiosną tego roku testowaliśmy model 1523.3.

opr. łs
fot. firmowe

Nie znasz jeszcze magazynu profi? 

Zamów bezpłatny egzemplarz
Okładka Profi

Zobacz także

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody