StoryEditor

Ile kosztuje polska przyczepa Zasław? Jak wywrotka D-737-14 XL-A wypada na tle europejskiej konkurencji?

Po teście sześciu dwuosiowych wywrotek trójstronnych przeprowadzonym w 2023 roku, również w 2024 roku pod lupę wzięliśmy kolejnych sześć przyczep. W pierwszej części testu porównawczego przedstawiamy wnioski dotyczące ramy i podwozia. Jak w tym zakresie wygląda przyczepa Zasław D-737-14 XL-A?

25.02.2025., 12:45h

Przyczepa wywrotka Zasław D-737-14 XL-A w teście profi!

Polski producent Zasław produkuje przyczepy rolnicze od ponad 70 lat. Obecnie są one dostępne w wielu krajach świata. Podwozie trójstronnej wywrotki 18-tonowej marki Zasław nie ma wielu niespodzianek. Mimo że skrzynia wywrotki ma cztery gumowe podkładki, przyczepa jest stosunkowo głośna, gdy podczas jazdy jest pusta.

image
Rozstaw osi przyczepy Zasław D-737-14 XL-A wynosi 3,40 m.
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Jak w przyczepie Zasław poprowadzone sa przewody hydrauliczne?

Prowadzenie przewodów jest wspierane przez specjalnie wspawane mostki. Malowanie jest w większości w porządku, jednak w obszarze wieńca obrotowego już pojawiła się rdza. Z masą własną 4770 kg model D-737 plasuje się w środku stawki.

image
Przyłącza hamulców pneumatycznych ze zintegrowanym filtrem są zbyt duże.
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Testowana wywrotka była wyposażona we wspólny przewód dla pierwszej i drugiej przyczepy, sterowany prostą, ale dobrze działającą dźwignią przełączającą. W wyposażeniu opcjonalnym za 150 euro dostępny jest również drugi przewód.

image
Schowek po prawej stronie jest dostępny w wyposażeniu standardowym.
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Czy obsługa hamulca ręcznego w przyczepie Zasław jest wygodna?

Podobało nam się rozmieszczenie przyłączy dla drugiej przyczepy po lewej stronie zaczepu. Zasław zamienił miejscami złącze hydrauliczne i przyłącze oświetlenia, gdyż w teście olej kapał na gniazdo elektryczne. Producent mógł też ułatwić obsługę hamulca ręcznego. Wprawdzie korba znajduje się po lewej stronie, ale jest niewygodna w składaniu i zbyt duża. Ulepszyć można również regulację dyszla, która mimo to znajduje się w dobrym miejscu – na środku.

image
Tylna belka w przyczepie Zasław jest prosta, ale funkcjonalna.
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Plusy i minusy przyczepy Zasław D-737-14 XL-A

image
Mocne i słabe strony polskiej przyczepy Zasław D737-14 XL-A.
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Ile kosztuje wywrotka Zasław D-737-14 XL-A?

Aby sprawdzić, ile kosztuje testowana wywrotka Farmtech przejdź to tabeli z zestawieniem cen klikając TUTAJ.

L. Colsman, opr. aj

06. marzec 2025 17:50