StoryEditorTest profi

Czy wiedziałeś, że Kröger produkuje przyczepy w Polsce? Jak w teście profi wypadła wywrotka HKD 302?

Po teście sześciu dwuosiowych wywrotek trójstronnych przeprowadzonym w 2023 roku, również w 2024 roku pod lupę wzięliśmy kolejnych sześć przyczep. W pierwszej części testu porównawczego przedstawiamy wnioski dotyczące ramy i podwozia. Jak w tym zakresie wygląda przyczepa Kröger HKD 302?

25.02.2025., 11:00h

Wywrotka trójstronna Kröger HKD 302 w teście profi

Kröger produkuje dwuosiowe wywrotki trójstronne, tj. HKD 302 we własnym zakładzie w Polsce. Przyczepa jest wysokiej jakości i dobrze lakierowana. Standardowo Kröger dostarcza przyczepę z bieżnikowanymi oponami – pojazd testowy był wyposażony w nowe opony w rozmiarze 385/65 R22.5 za dopłatą ok. 1000 euro.

image
Świetnym rozwiązaniem są opcjonalne złącza Klemm-Fix (za 290 euro).
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Jaką ramę ma przyczepa Kröger HKD 302?

Kröger zaprojektował główną ramę w kształcie dwuteownika ze stali S-700 jako konstrukcję elastyczną, ma ona jednak kilka kieszeni, które utrudniają czyszczenie. Ogólnie pojazd jest skonstruowany z myślą o optymalizacji ładowności, co widać po masie własnej – przy 4390 kg jest najlżejszą przyczepą w teście i osiąga tym samym ładowność ponad 13,6 t.

image
Dobre wykonanie i bardzo schludne prowadzenie przewodów w podwoziu HKD.
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Czy złącza hydrauliczne w przyczepie Kröger są dobrze oznaczone?

Testowana wywrotka była wyposażona w oddzielny przewód hydrauliczny do drugiej przyczepy (dopłata 80 euro). Oznaczenie przewodów olejowych w połączeniu z kolorowymi uchwytami Kennfix jest dobre (warto to rozważyć przy dopłacie ok. 30 euro za złącze).

image
Opcjonalne uchwyty Kennfixx-Air na przewodach hamulcowych są wygodne.
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Jakie zabezpieczenie najazdowe ma przyczepa Kröger HKD 302?

Podobał nam się również tył przyczepy Kröger HKD 302 z zabezpieczeniem przeciwnajazdowym z rury okrągłej, przy którym przy lekko uniesionej skrzyni widać duży zaczep Rockinger. Kröger powinien zmienić przyłącza do drugiej przyczepy, gdyż złącze hydrauliczne znajduje się nad złączami pneumatycznymi, więc może na nie kapać olej.

image
Kröger stawia na duży rozstaw osi, który sięga 3,70 m.
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Jakie są mocne i słabe strony przyczepy wywrotki Kröger HKD 302?

image
Jakie są mocne i słabe strony wywrotki Kröger HKD 302?
FOTO: Colsman, Lütke Hockenbeck

Ile kosztuje wywrotka Kröger HKD 302?

Aby sprawdzić, ile kosztuje testowana wywrotka Kröger przejdź to tabeli z zestawieniem cen klikając TUTAJ.

L. Colsman, opr. aj

06. marzec 2025 17:45