Czy połączenie kół i gąsienic w ciągniku to przyszłość na polu?
Nowy ciągnik kołowo-gąsienicowy John Deere 9RRX 940 łączy tradycyjne, napędzane przednie koła oraz duże gąsienice z trzema środkowymi rolkami wspierającymi. Taka kombinacja ma zapewniać nie tylko maksymalną trakcję nawet w najtrudniejszych warunkach, ale także skręt przednich kół pod kątem 20 stopni.
Kontrola ciśnienia w kołach ciągnika John Deere 9RRX 940
John Deere 9RRX 940 ma system kontroli ciśnienia w oponach kół napędowych, co pozwala na automatyczne dostosowanie parametrów do aktualnych warunków na polu. O zaletach takiego rozwiązania wspominaliśmy już wielokrotnie, przede wszystkim poprawa przyczepności i ograniczenie ugniatania, co szczególnie przydaje się podczas pracy w trudnym terenie lub pod dużym obciążeniem. Właśnie do takich zadań opracowano ciągnik John Deere 9 RRX 940.
Zwiększony komfort operatora w ciągniku John Deere
Nowy projekt modelu 9RRX 940 oferuje większe powierzchnie przeszklone w kabinie, węższy tłumik oraz nowoczesne oświetlenie LED zamontowane w masce, co zwiększa widoczność i ułatwia pracę po zmroku. Dodatkowe poręcze ułatwiają wsiadanie do kabiny, co jest nieocenione w codziennym użytkowaniu.
Projekt ciągnika John Deere 9 RRX 940
Choć John Deere 9 RRX 940 wygląda na gotowego do pracy na polach, trzeba zaznaczyć, że to jest tylko wirtualny projekt opracowany przez @concept-farm-machinery. O ciekawych projektach tego biura pisaliśmy już nieraz, prezentując choćby przegubowy ciągnik Massey Ferguson na gąsienicach, kombajn Lexion 9900 czy samobieżny opryskiwacz Amazone Pantera przystosowany do siewu.
W projekcie ciągnika John Deere 9RRX 940 graficy skupili się na stworzeniu koncepcji, która pokazuje potencjał w możliwościach przekazania olbrzymiej mocy 940 KM na glebę. Czy ta wizja znajdzie swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości? Czas pokaże.
opr. aj
fot. @concept-farm-machinery