Case IH ma w ofercie 4-cylindrowca Maxxum 145 o pojemności 4,5 l. Jednak zdecydowaliśmy się przetestować ciągnik Maxxum 150, który przy tych samych gabarytach i rozstawie osi ma 6-cylindrowy silnik FTP o poj. 6,7 l. Byliśmy ciekawi, jak sprawdzi się „czwórka” w porównaniu z „szóstką”. Po przepracowaniu wielu godzin możemy „szóstce” wystawić bardzo dobre oceny za cichą pracę czy zwrotność, ale także za wytrzymałość w pracy z pługiem czy agregatem uprawowo-siewnym.
Zużycie paliwa Case IH Maxxum 150
Pozostaje pytanie o zużycie oleju napędowego. W końcu dwa dodatkowe cylindry także potrzebują paliwa. Jeśli porównać wartości jednostkowego zużycia oleju napędowego w trakcie pomiarów na WOM, to rzeczywiście większy silnik więcej pali przy wysokich obrotach. Wersja 6-cylindrowa …
Przekładnia ActiveDrive8
Nowa przekładnia ciągnika Maxxum 150 nosi nazwę ActiveDrive 8. Dzięki 3 grupom i 8 biegom przełączanym pod obciążeniem oferuje 24/24 przełożenia od prędkości 2,5 km/h. W opcji dostępna jest grupa biegów pełzających do jazdy z prędkością nawet 250 m/h. Dobrze, że prędkości dla 3. grupy biegów się nakładają. Sprawia to, że w głównym zakresie prędkości roboczych 4–12 km/h dostępnych jest 11 biegów, nawet jeśli różnice między nimi w obrębie grupy są dość duże.
Sterowanie
Dopełnieniem obsługi skrzyni biegów jest rewers sterowany dźwigniami z lewej i prawej strony oraz zintegrowany hamulec postojowy. Jedynie mały joystick z funkcjami ISOBUS nie jest wygodny w obsłudze i nie ma miejsca na przycisk zmiany kierunku jazdy
Kompletny test ciągnika Case IH Maxxum 150 ActiveDrive8 prezentujemy w profi 3/2020.
opr. aj