StoryEditor

Pobierz test używanego Fendta 714 Vario TMS!

Mocny jak przed laty, ale trochę więcej pali – taką ocenę otrzymał od nas 10-letni Fendt 714 Vario TMS, który w polu i w obejściu przepracował ponad 6600 godzin. Czy warto rozważyć zakup takiego ciągnika? 

28.09.2020., 00:00h



Odwiedziliśmy jednego z rolników w północnej Wielkopolsce. W 2010 roku kupił nowego  Fendta 714 Vario TMS. Wygląd zewnętrzny ciągnika oraz stan wnętrza kabiny zdradzały, że ciągnik nadal intensywnie pracuje w gospodarstwie. Trudno się dziwić, skoro wyposażony jest w ładowacz czołowy, a rolnik oprócz prawie 100 ha, prowadzi także intensywną hodowlę trzody chlewnej. Tam zawsze jest praca dla takiego zestawu. Wewnątrz kabiny był także komputer opryskiwacza, wnioskujemy więc, że ciągnik wykonuje prace w szerokim zakresie. Te najcięższe są zarezerwowane dla mocniejszego i nowszego Fendta 826 Vario, choć 714 również pracuje z ciężkim, 4–skibowym pługiem Kuhn VariMaster 150 lub 4–metrowym, aktywnym agregatem uprawowo–siewnym, którego masa własna wynosi ok. 3800 kg. 



Mocny podnośnik Fendta 714

Trzeba przyznać, że podnośnik Fendta 714 jest jego mocną stroną, podobnie jak rozłożenie masy – duża jej część spoczywa na przedniej osi, co ułatwia dociążenie w uprawie. Wygląd zewnętrzny, choć cieszy oko, nie jest najważniejszy. Nas bardziej interesowało, jak mechanizmy Fendta 714 Vario TMS zniosły trudy codziennej eksploatacji. 

Fendt 714 Vario TMS na hamowni!

Zmierzyliśmy moc dostępną na WOM oraz zużycie paliwa zgodnie z procedurą kodu 2. wg OECD, a następnie porównaliśmy uzyskane wartości z wynikami uzyskanymi na hamowni przez nowego Fendta 714 Vario TMS w 2010 roku.

Krzepki jak za młodu

Pierwsze wyniki maszyny używanej okazały się wyjątkowo optymistyczne dla właściciela sprzętu. Moc maksymalna dostępna na WOM (106,3 kW/144,6 KM) okazała się identyczna, jak w nowym 714 Vario TMS (106,4 kW/144,7 KM), a moc nominalna (98,7 kW/134,2 KM) była nawet o blisko 4 kW wyższa niż dla nowego ciągnika testowanego w laboratorium DLG, który w 2010 roku osiągnął 94,8 kW/128,9 KM. 

Moc kosztem spalania

Okazało się jednak, że utrzymanie fabrycznych parametrów mocy w ciągniku używanym po 6600  godzinach pracy jest okupione większym godzinowym zużyciem paliwa. Warto jednak zaznaczyć, że w 2010 roku nowy Fendt 714 Vario TMS osiągnął dobre wyniki w zakresie zużycia paliwa.

Pobierz za darmo!

Planujesz zakup używanego Fendta? Chcesz wiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie? Pobierz za darmo nasz test używanego 10-letniego 714 Vario TMS!
Po wypełnieniu poniższego formularza otrzymasz link do pobrania artykułu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. w Poznaniu przy ul. Metalowej 5 (dalej PWR). Podane dane są przetwarzane w celu realizacji zamówienia, realizacji przekazu marketingowego i handlowego, a od czasu do czasu do realizacji kontaktu w celu poznania opinii na temat dostarczanych przez PWR usług i treści w ramach badań rynkowych. Przekazywane informacje będziemy dostosowywać do Twoich zainteresowań (profilować) w oparciu o przekazane nam teraz i/lub w przyszłych kontaktach informacje na temat Twojej działalności. Zgodnie z celem przetwarzania Twoich danych osobowych masz prawo: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia zakresu przetwarzania, wyrażenia sprzeciwu, prawo przenoszenia, możesz wycofać w dowolnym momencie każdą wyrażoną zgodę bez wpływu na zgodność przetwarzania przed jej wycofaniem, żądać usunięcia danych. Jeśli stwierdzisz niezgodne z prawem przetwarzanie Twoich danych możesz złożyć skargę do Urzędu Ochrony Danych (UODO) . Jeśli masz pytania kontaktuj się z nami (PWR) na nr. tel.: 061 809 06 30 lub z Inspektorem Ochrony Danych na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności na www.pwr.agro.pl

21. listopad 2024 03:06