Ten wyposażony w sztuczną inteligencję (SI) i zasilanie elektryczne „ciągnik marzeń” jest autonomiczny i stanowi wizję przyszłości rolnictwa według Kuboty. Oto kilka cech ciągnika koncepcyjnego “X tractor - cross tractor“.
Futurystyczny design
Realizację tego zaawansowanego projektu umożliwiła nowa koncepcja projektowania zakładająca autonomiczność i zasilanie elektryczne. Stosując się do zasad identyfikacji wizualnej ciągników Kubota, a nawet ją rozbudowując, Kubota stworzyła opływową formę, inspirując się ideą harmonii z naturą i mając na uwadze ochronę środowiska.
Bezzałogowe sterowanie
Na podstawie danych dotyczących na przykład warunków pogodowych czy współczynnika wzrostu, SI wybiera właściwe działania i w odpowiednim czasie je realizuje. Naszym celem jest osiągnięcie całkowitej autonomiczności naszych maszyn. Możliwe jest automatyczne przesyłanie danych zebranych przez ciągnik do innych maszyn, co pozwala na skuteczne centralne zarządzanie pracami.
Energia elektryczna w 100%
Zasilanie jest w pełni elektryczne, dzięki czemu działalność rolnicza staje się przyjazna dla środowiska. Maszyna zasilana w 100% elektrycznie dzięki połączeniu akumulatorów litowo-jonowych z bateriami słonecznymi. W pełni elektryczne zasilanie jest równoznaczne z brakiem emisji i ograniczeniem negatywnego wpływu na środowisko.
Jedna maszyna - kilka zastosowań
Czterokołowy gąsienicowy układ napędowy umożliwia stabilną autonomiczną jazdę nawet po podmokłych polach ryżowych i na nierównym terenie. Układ napędowy dopasowuje swój kształt, utrzymując ciągnik na optymalnej dla danych warunków wysokości, co umożliwia skuteczną realizację różnych zabiegów agrotechnicznych. Przy zadaniach wymagających wysokiej przyczepności, środek ciężkości obniża się dzięki zmniejszeniu wysokości ciągnika. Z kolei w przypadku wykonywania zabiegów agrotechnicznych wymagających przemieszczania się nad roślinami prześwit można regulować, zwiększając wysokość ciągnika.
Mały promień skrętu
Napęd elektryczny wbudowany w koła umożliwia zmianę prędkości obrotowej każdej z czterech gąsienic (przedniej, tylnej, lewej, prawej), co pozwala osiągnąć mały promień skrętu przy pracy w trybie autonomicznym na różnych rodzajach terenu.
opr. jj