StoryEditor

Valtra wprowadza 5. generację ciągników serii A

Gama ciągników Valtra A piątej generacji obejmuje 7 modeli od A75 do A135.

03.02.2021., 00:00h

Serią G, fiński producent z Suolahti, rozpoczął wprowadzanie 5. generacji ciągników z literą „V” na przedniej masce, o czym pisaliśmy TUTAJ. W numerze „profi” 6-2020 prezentowaliśmy raport z pracy największym modelem serii – G135.


Piąta generacja serii A

Valtra wprowadza kolejną nowość, a mianowicie 5. generację ciągników serii A. Obejmuje ona 7 modeli wyposażonych w przekładnię mechaniczną Valtra Power Shuttle oraz zintegrowany hamulec ręcznych. Dwa najpopularniejsze modele o mocy 105 i 115 KM opcjonalnie są dostępne z 4-stopniową przekładnią Powershift HiTech4, sterowaną elektronicznie. 

– Modeli z serii A można teraz pod wieloma względami używać jeszcze wydajniej i wygodniej. W kilku modelach dostępna jest przekładnia Powershift, w modelach GL zmodernizowaliśmy podłokietnik ładowacza czołowego, modele czterocylindrowe mają o pięć koni mechanicznych więcej niż dotychczas, a interwały serwisowe wydłużyliśmy do 600 godzin – zapewnia Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów odpowiedzialny za nową serię A.

Do prac załadunkowych

Według danych producenta, ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażana w ładowacz czołowy. Z tego względu piąta generacja jest lepiej od poprzedniej dostosowana do prac załadunkowych, dzięki wykorzystaniu m.in. przekładni Powershift oraz podłokietników znanych z modeli HiTech4.

Więcej biegów

Nową serię A dzieli się na dwa segmenty. Trzycylindrowe modele A75, A85 oraz A95 są dostępne w przekładnią HiTech2 z liczbą przełożeń 24/24, która umożliwia pracę w polu i transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Jeśli profil produkcji gospodarstwa wymaga prac z prędkościami pełzającymi, to opcjonalnie dostępny jest reduktor, który umożliwia jazdę z prędkością ok. 100 m/h.

Większa moc

W modelach czterocylindrowych (A105, A115, A125 i A135) w porównaniu do poprzedniej generacji, zwiększono moc o 5 KM, aby była zgodna z oznaczeniem danego modelu. Normę emisji Stage V wszystkie silniki spełniają dzięki zastosowaniu układu SCR oraz filtrowi cząstek stałych (DPF), bez zaworu recyrkulacji spalin (EGR). Zwiększono także interwał serwisowy z 500 do 600 godzin, co wydłuża czas efektywnej pracy ciągnika.

Nowa seria A wyposażona jest albo w pneumatyczny, dwuobwodowy układ hamulcowy przyczepy albo w hydrauliczny układ hamulcowy.

Valtra A5 w pigułce: 

  • 5 koni mechanicznych więcej w 4-cylindrowych modelach  od A105 do A135,

  • opcjonalna przekładnia z dwoma biegami Powershift w modelach A75-A95,

  • funkcja AutoTraction, którą można włączać i wyłączać,

  • hamulce hydrauliczne lub dwuobwodowe pneumatyczne,

  • nowy podłokietnik w modelach z przekładnią mechaniczną,

  • silniki 3– i 4–cylindrowe zgodne z normą Stage V,

  • 600-godzinne interwały serwisowe,

  • nowa konstrukcja maski,

  • opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4,

  • zdalny monitoring Valtra Connect w opcji,

  • automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce.

opr. aj

Modele 5. generacji Valtra A


model moc (kW/KM) maks. mom. obr. (Nm)
A75 56/75 315
A85 63/85 350
A95 70/95 355
A105 78/105 435
A115 86/115 455
A125 93/125 520
A135 100/135 540
25. kwiecień 2024 08:20