Serią G, fiński producent z Suolahti, rozpoczął wprowadzanie 5. generacji ciągników z literą „V” na przedniej masce, o czym pisaliśmy TUTAJ. W numerze „profi” 6-2020 prezentowaliśmy raport z pracy największym modelem serii – G135.
Piąta generacja serii A
Valtra wprowadza kolejną nowość, a mianowicie 5. generację ciągników serii A. Obejmuje ona 7 modeli wyposażonych w przekładnię mechaniczną Valtra Power Shuttle oraz zintegrowany hamulec ręcznych. Dwa najpopularniejsze modele o mocy 105 i 115 KM opcjonalnie są dostępne z 4-stopniową przekładnią Powershift HiTech4, sterowaną elektronicznie.
– Modeli z serii A można teraz pod wieloma względami używać jeszcze wydajniej i wygodniej. W kilku modelach dostępna jest przekładnia Powershift, w modelach GL zmodernizowaliśmy podłokietnik ładowacza czołowego, modele czterocylindrowe mają o pięć koni mechanicznych więcej niż dotychczas, a interwały serwisowe wydłużyliśmy do 600 godzin – zapewnia Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów odpowiedzialny za nową serię A.
Do prac załadunkowych
Według danych producenta, ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażana w ładowacz czołowy. Z tego względu piąta generacja jest lepiej od poprzedniej dostosowana do prac załadunkowych, dzięki wykorzystaniu m.in. przekładni Powershift oraz podłokietników znanych z modeli HiTech4.
Więcej biegów
Nową serię A dzieli się na dwa segmenty. Trzycylindrowe modele A75, A85 oraz A95 są dostępne w przekładnią HiTech2 z liczbą przełożeń 24/24, która umożliwia pracę w polu i transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Jeśli profil produkcji gospodarstwa wymaga prac z prędkościami pełzającymi, to opcjonalnie dostępny jest reduktor, który umożliwia jazdę z prędkością ok. 100 m/h.
Większa moc
W modelach czterocylindrowych (A105, A115, A125 i A135) w porównaniu do poprzedniej generacji, zwiększono moc o 5 KM, aby była zgodna z oznaczeniem danego modelu. Normę emisji Stage V wszystkie silniki spełniają dzięki zastosowaniu układu SCR oraz filtrowi cząstek stałych (DPF), bez zaworu recyrkulacji spalin (EGR). Zwiększono także interwał serwisowy z 500 do 600 godzin, co wydłuża czas efektywnej pracy ciągnika.
Nowa seria A wyposażona jest albo w pneumatyczny, dwuobwodowy układ hamulcowy przyczepy albo w hydrauliczny układ hamulcowy.
Valtra A5 w pigułce:
-
5 koni mechanicznych więcej w 4-cylindrowych modelach od A105 do A135,
-
opcjonalna przekładnia z dwoma biegami Powershift w modelach A75-A95,
-
funkcja AutoTraction, którą można włączać i wyłączać,
-
hamulce hydrauliczne lub dwuobwodowe pneumatyczne,
-
nowy podłokietnik w modelach z przekładnią mechaniczną,
-
silniki 3– i 4–cylindrowe zgodne z normą Stage V,
-
600-godzinne interwały serwisowe,
-
nowa konstrukcja maski,
-
opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4,
-
zdalny monitoring Valtra Connect w opcji,
-
automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce.
Modele 5. generacji Valtra A
model | moc (kW/KM) | maks. mom. obr. (Nm) |
A75 | 56/75 | 315 |
A85 | 63/85 | 350 |
A95 | 70/95 | 355 |
A105 | 78/105 | 435 |
A115 | 86/115 | 455 |
A125 | 93/125 | 520 |
A135 | 100/135 | 540 |