To uniwersalne traktory z mocną hydrauliką do pracy m.in. z ładowaczem czołowym (widoczność, dobry rozkład masy, trzecia sekcja ładowacza czołowego), podczas wykonywania oprysków i produkcji pasz. Seria G ma czterocylindrowe silnikami AGCO Power o pojemności 4,4 litra. Układ oczyszczania spalin DOC + DPF + SCR spełnia poziom emisji spalin Stage V.
Od Basic aż po wersję Pro
Pojazdy Serii G dostępne są w czterech standardach wyposażenia: Basic, Komfort, Technologia i Technologia Pro. Do tego dochodzi system SmartTouch. Telemetria Valtra Connect jest standardem w modelach Versu Serii G, a modele Active i Versu są także wyposażone w wydajną hydraulikę wykrywającą obciążenie.
Przekładnia: cztery zakresy
Seria G ma skrzynię biegów 24/24 z czterema zakresami i sześcioma biegami Powershift. Zmiana biegów od zakresu B do C oraz C do D następuje automatycznie, co ułatwia obsługę ciągnika, szczególnie na drogach. Hamulec postojowy zintegrowany jest z dźwignią zmiany biegów przód/tył. Traktorzysta może zaprogramować własne ustawienia przekładni. Praca na biegu pełzającym (opcja) pozwala na pracę z prędkością 120 m/h.
Przy jeździe na biegu B5 lub wyższym, wszystkie modele umożliwiają wykorzystanie trybu transportowego już przy prędkościach dostosowanych do jazdy w polu. Przy korzystaniu z WOM dostępna jest również tradycyjna funkcja Valtra Sigma Power Boost.
Dźwignia napędu
Modele Versu można obsługiwać tylko za pomocą dźwigni napędu, a dzięki funkcji AutoTraction inne modele także nie wymagają zbyt częstego korzystania ze sprzęgła. Funkcja zatrzymania na wzniesieniu (hill-hold) pozwala utrzymać ciągnik w bezruchu nawet na stromych wzgórzach bez konieczności używania hamulca.
Hydraulika i podnośnik
Modele HiTech mają otwarty układ hydrauliczny o wydajności 100 l/min, podczas gdy Active i Versu wyposażone są w układ hydrauliczny z czujnikiem obciążenia o wydajności 110 l/min. Z przodu i z tyłu pojazdu można zamontować do czterech bloków hydraulicznych. Wersje Versu dostępne są z maksymalnie pięcioma zaworami hydrauliki zewnętrznej z tyłu i maksymalnie czterema z przodu.
Minimalna siła podnoszenia z tyłu to 50 kN w całym zakresie podnoszenia i 30 kN z przodu. Dostępny jest również przedni WOM. Przy wykorzystaniu WOM z tyłu dostępna jest funkcja regulacji zależnej od prędkości jazdy i dwie dodatkowe prędkości WOM.
opr. jj