r e k l a m a

Partner serwisu

Silnik wodorowy marki Deutz

Silnik wodorowy marki Deutz

Deutz ma już silnik wodorowy TCG 7.8 H2 o zerowej emisji dwutlenku węgla.

r e k l a m a

Producent silników Deutz i DLR podjęły współpracę w zakresie opracowania rozwiązań w zakresie eksploatacji maszyn rolniczych i budowlanych z silnikami zasilanymi wodorem. Z czasem mają one znaleźć się w ładowarkach kołowych, ciągnikach, pojazdach gąsienicowe i kombajnach zbożowych. Na takie możliwości trzeba będzie jednak trochę poczekać. 

Produkcja od 2024 r.

Silnik napędzany wodorem przeszedł pomyślnie wstępne testy na stanowisku badawczym i ma wejść do produkcji w 2024 roku. Deutz wyjaśnia, że sześciocylindrowa wersja TCG 7.8 H2 bazuje na istniejącej konstrukcji silnika. Generując moc 200 kW, jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla i pracuje bardzo cicho. W zasadzie silnik ten nadaje się do wszystkich obecnych zastosowań jednostek napędowych marki Deutz, ale ze względu na dostępną infrastrukturę będzie prawdopodobnie wykorzystywany w pierwszej kolejności w urządzeniach stacjonarnych, generatorach i transporcie kolejowym.

Wyzwania związane z tankowaniem 

Pojazdy napędzane wodorem muszą być tankowane częściej niż ich odpowiedniki z silnikami wysokoprężnymi. Wynika to z faktu, że olej napędowy ma większą gęstość energii niż wodór. Najlepiej byłoby, gdyby tankowanie było zintegrowane z istniejącymi procesami roboczymi. Współpraca marki Deutz z DLR (Niemieckie Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki) będzie dotyczyła przede wszystkim rozwiązań skoncentrowanych właśnie na tym aspekcie. 

Roboty tankujące

Jednym z potencjalnych rozwiązań związanych z tankowaniem mogłyby być samojezdne roboty tankujące, które pracowałyby, np. podczas przerw w pracy operatorów. Trzeba dodać, że we wspomnianym sojuszu bierze też udział DLR.InnovationHub, czyli placówka interdyscyplinarnej interakcji między nauką a przemysłem. Celem jest wypracowanie rozwiązań, które pozwolą pojazdom wykorzystywanym w tych projektach zasilać napędy wodorowe. Istotne znaczenie będzie miała też opinia osób obsługujących maszyny, w tym wymagania poszczególnych pojazdów, a także wariantów maszyn oraz profili obciążenia i użytkowania. DLR wraz z Deutzem mają określić niezbędne parametry - zarówno technologiczne, jak i komercyjne – aby uczynić pojazdy terenowe neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla. Zatem czekamy...

opr. jj

Nie pozwól by omijały Cię najważniejsze wiadomości!

Bądź na bieżąco!

Zapisz się na newsletter

Zobacz także

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody