StoryEditor

SDF coraz mocniejszy na rynku

Rok 2021 przyniósł ogólny wzrost na rynku ciągników i maszyn rolniczych marki Same Deutz-Fahr. 

26.05.2022., 00:00h

Wprowadzenie nowych produktów, wspierane efektywnym zarządzaniem, pozwoliło SDF zwiększyć udziały zarówno w Europie (z 10,7% do 11,4%), jak i w Turcji (z 6,6% do 9,7%). W pozostałych krajach wzrost przychodów SDF wyniósł 356 mln euro, co oznacza wzrost o 27,6% w porównaniu z rokiem 2020.

Rozpoznawalność marki

W Chinach znacznie wzrosła rozpoznawalność marki Deutz-Fahr. Modele serii 6W-7W, wyposażone w układy napędowe Powershift poddano gruntownej modernizacji. Dzięki temu marka Deutz-Fahr stała się punktem odniesienia dla ciągników z przekładnią Powershift w Chinach.
Dążenie do innowacji wspierane było inwestycjami w badania i rozwój, które osiągnęły poziom 63 mln euro, co stanowi 4,3% przychodów. W 2020 roku było to 57 mln euro, a w 2019 roku: 60 mln euro.

Aplikacja SDF Fleet Management

Postęp związany z cyfryzacją przyczynił się w branży rolniczej do wzbogacenia oferty skierowanej do użytkownika końcowego. W przypadku SDF przekłada się to na bogatą ofertę innowacyjnych usług wspierających rolników w wielu działaniach związanych z użytkowaniem ciągnika, kombajnu. Są to między innymi: aplikacja SDF Fleet Management, która umożliwia monitorowanie i kontrolę floty posiadanych maszyn; aplikacja SDF Field Management, która pozwala na obsługę systemu precyzyjnego rolnictwa w poszczególnych aplikacjach polowych; oraz aplikacja SDF Farm Management, która ułatwia zarządzanie gospodarstwem. 

Nowe silniki o mocy 65-160 KM

W zakresie gamy produktów, SDF przeznaczył znaczne środki na rozwój silników spełniających wymogi normy emisji spalin Stage V. W ten sposób powstały opracowane przez SDF silniki Farmotion 35 i 45. Są to 3- i 4-cylindrowe jednostki napędowe o mocy od 65 do 160 KM, spełniające wymogi normy Stage V. Wersje o mocy do 75 KM wyposażone są w układ zewnętrznej, chłodzonej recyrkulacji spalin, katalizator utleniający DOC i filtr cząstek stałych DPF. We wszystkich silnikach o wyższej mocy zamontowano układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Z kolei silniki Farmotion 45 o mocy od 130 do 160 KM wyposażono w turbosprężarkę VTG o zmiennej geometrii łopatek turbiny.

Nowe przekładnie

Marka Deutz-Fahr zmodernizowała swoją ofertę silników montowanych w modelach dużej mocy: seria 6 TTV i seria 7 TTV. Wprowadzono jednocześnie nowe przekładnie bezstopniowe SDF serii T7540, T7560 i T7780. Zaprezentowano nową Serię 6C z 3 rodzajami układów napędowych (w tym RVshift, który pracuje na zasadzie przekładni Full Powershift), co potwierdziło dążenie marki do spełniania potrzeb różnych grup klientów. 

opr. jj

02. maj 2024 09:27