Magazyn części w Tecklenburg-Leeden
Na początku tego roku Amazone stopniowo uruchamiało nowe centrum części zamiennych w fabryce Tecklenburg-Leeden. Po kilku rozbudowach i modernizacjach przeprowadzonych w ciągu ostatnich dwóch dekad, ostatecznie moce przerobowe, ze względu na stały wzrost grupy firm i wynikający z tego rosnący wolumen części zamiennych, osiągnęły swoje granice. Zapadłą decyzja o zaprojektowaniu logistyki od nowa, zarówno w istniejących magazynach części zamiennych, jak i w nowym w Tecklenburg-Leeden.
Koncepcja logistyki Amazone
Celem nowej koncepcji logistycznej jest zwiększenie pojemności magazynowej w związku z rosnącą liczbą wysyłek i potrzebą większego zapasu artykułów. To wpłynie także na szybszą i bardziej niezawodną realizację zamówień. Firma Amazone osiągnęła to, inwestując nie tylko w nowoczesną technologię magazynowania i komisjonowania, ale także w nowy system zarządzania magazynem, umożliwiający wydajniejszą obsługę logistyki części zamiennych.
– W przyszłości dostępne będą znacznie większe powierzchnie magazynowe (11 000 m2 powierzchni zadaszonej i 9 000 m2 na zewnątrz) dla ponad 42 000 różnych części zamiennych. Ponad połowa artykułów jest przechowywana w zautomatyzowanym magazynie części drobnych, który mieści około 27 000 pojemników. Przechowywane w nim elementy są automatycznie pobierane w bardzo wydajny sposób. Duże artykuły lub zamówienia na większe ilości artykułów są obsługiwane ręcznie w nowo zaprojektowanym magazynie z wąskimi korytarzami, w którym mieści się około 12 500 palet skrzynkowych. Jest on obsługiwany przy użyciu najnowocześniejszych wózków widłowych, a elementy niewymiarowe składowane są w przestronnej strefie towarów długich i ponadgabarytowych. Ogólnie rzecz biorąc, nowa koncepcja logistyczna umożliwia wydajniejszą niż do tej pory realizację łańcucha dostaw – powiedziała Carolin Wiebusch-Rakonjac, szefowa Amazone Global Parts Center.
Równoległe przetwarzanie zamówienia
Jedną z najważniejszych innowacji jest to, że zamówienia nie są już przetwarzane etapowo, to znaczy krok po kroku zgodnie z rozmieszczeniem towarów w magazynie. Aktualnie wszystkie pozycje z zamówienia są przetwarzane równolegle, a później centralizowane w jednym opakowaniu lub na jednej palecie. Takie rozwiązanie w rezultacie znacznie poprawia przepustowość i skraca czas kompletowania zamówienia. Zespół logistyki części zamiennych, zatrudniający około 60 pracowników, codziennie przygotowuje do wysyłki do 1000 paczek dla klientów firmy Amazone.
opr. aj
fot. firmowe