StoryEditor

Massey Ferguson 7S.210 – więcej danych

Producent dobrze rozegrał wprowadzenie serii na rynek, każąc nam czekać na pełną gamę informacji. Napięcie rosło, jak... w filmach Alfreda Hitchcocka.

10.12.2021., 00:00h

Ale do rzeczy: o silniku już wiemy z naszej poprzedniej notatki. Nowy ciągnik MF 7S.210 (210 KM) ma dobry stosunek mocy do masy i jest zwrotny. Masa całkowita ciągnika wynosi 14 t, a masa całkowita zestawu 44,5 t, więc poradzi sobie z przewożeniem ciężkich ładunków i w pracach transportowych. 

Nowy tryb automatyczny

Znana z Massey Ferguson bezstopniowa przekładnia Dyna-VT ECO jest standardowym wyposażeniem ciągnika MF 7S.210. Zapewnia płynną zmianę prędkości, umożliwiając osiągnięcie prędkości 40 km/h przy zaledwie 1450 obr./min. 

Nowy tryb automatyczny zapewnia płynniejszą pracę i większą oszczędność. Dostosowuje on optymalne obroty silnika do obciążenia oraz prędkości i może być z łatwością obsługiwany za pomocą pedału lub dźwigni Multipad. 

Wygodne sterowanie 

Model MF 7S.210 jest wyposażony w nową dźwignię Multipad oraz wszechstronny podłokietnik sterujący połączony z fotelem zarówno w wersji Exclusive jak i Efficient. Ten kompatybilny z ISOBUS przyrząd sterujący umożliwia wygodny dostęp do wszystkich funkcji, w tym do przełącznika dźwigni sterowania podnośnikiem, ustawień tempomatu, wstępnych ustawień trybu jazdy i aktywacji MF Guide. Jest też mikrojoystick do obsługi dwóch elektrycznych zaworów hydrauliki zewnętrznej. Nowa dźwignia wielofunkcyjna ułatwia sterowanie ładowaczem i przednim podnośnikiem. Oprócz obsługi zaworów hydrauliki zewnętrznej umożliwia ona operatorowi zmianę kierunku jazdy i prędkości ciągnika. 


Cicha, wygodna i klimatyzowana kabina 

Dzięki nowemu układowi klimatyzacji w kabinie jest teraz do 4°C chłodniej niż wcześniej. Jest także komfortowy fotel z zawieszeniem pneumatycznym dostępny w standardzie. Opcjonalny podgrzewany fotel ze zwiększoną wentylacją wykończony prawdziwą skórą jest wyposażony w DDS (Dynamic Damping System) z amortyzacją boczną, która automatycznie reaguje na wielkość nierówności. Nowy Multipad zapewnia prostą, kompleksową obsługę oraz klawiaturę do obsługi rzadziej używanych funkcji. 

Na zewnątrz zastosowano oświetlenie robocze LED oraz listwę oświetleniową na masce silnika, co zapewnia dużą ilość światła, opcjonalnie ciągnik można wyposażyć w 16 reflektorów roboczych LED. 

Można też zamontować dach Visio Roof przydatny zwłaszcza podczas obsługi ładowacza. O wygodę troszczy się amortyzowana oś przednia i mechaniczne zawieszenie kabiny w ciągnikach serii Efficient i aktywny układ mechaniczny w serii Exclusive. 

Ekran dotykowy 

Zmodernizowany terminal Datatronic 5 jest znacznie jaśniejszy i bardziej przejrzysty. Ten dziewięciocalowy ekran dotykowy zastosowano w celu redukcji odblasków. Jego obsługę ułatwiają też intensywniejsze kolory, czarne tło oraz nowe skróty funkcjonalne na stronie głównej. 

Nowością jest również opcja MF E-Loader, która zwiększa dokładność załadunku, wydajność i bezpieczeństwo oraz umożliwia kontrolę i ustawienie nowej funkcji wytrząsania łyżki Bucket Shake. 

Łączność zwiększa precyzję 

Terminal Datatronic 5 nie tylko umożliwia zarządzanie wszystkimi funkcjami ciągnika, ale również uruchamianie pakietu Precision Farming od MF Technologies dzięki łączności ISOBUS i sygnałowi GPS. Należą do niego funkcje MF Guide z szybkim trybem „Go-Mode”, jak MF Section Control służąca do zmniejszenia zakładek i precyzyjnego dawkowania zmiennego za pomocą trybu MF Rate Control, która w celu zwiększenia precyzji obsługuje teraz do 96 sekcji. 

Dane zbierane i zapisywane automatycznie w MF TaskDoc przenoszone są za pośrednictwem karty pamięci USB. Opcja MF Task Doc Pro pozwala na bezprzewodową synchronizację planów aplikacji z oprogramowaniem do zarządzania gospodarstwem. 

Nowa opcja Datatronic 5 umożliwia obsługę radia, telefonu komórkowego i multimediów za pośrednictwem ekranu z wejściami Bluetooth, USB czy Aux. Dzięki temu operatorzy są powiadamiani o połączeniach przychodzących, a także, podobnie jak w samochodzie, mogą łączyć się z innymi urządzeniami i obsługiwać je. 

Monitorowanie zużycia paliwa 

Jak pozostałe modele serii MF 7S traktor MF 7S.210 może być w pełni skomunikowany z systemem telemetrii MF Connect objętym pięcioletnią subskrypcją w standardzie. Ten przydatny system monitorowania w czasie rzeczywistym dostarcza cenne dane na temat zużycia paliwa, lokalizacji maszyny oraz monitorowania kodów błędów. 

Nowa funkcja Geofencing usprawnia zarządzanie logistyką i bezpieczeństwo przez wysyłanie powiadomień na smartfony i urządzenia, gdy maszyny opuszczają lub wjeżdżają na wcześniej zdefiniowane obszary. 

Moc, stabilność i zwrotność 

Model MF 7S.210 łączy w sobie stabilność i zwrotność dzięki rozstawowi osi o długości 2,88 m i wytrzymałemu, specjalnie ukształtowanemu podwoziu zapewniającym promień skrętu wynoszący zaledwie 4,93 m. 

Udźwig podnośnika trzypunktowego wynoszący 9600 kg z tyłu i 4000 kg z przodu, masa całkowita do 14 t oraz 210 KM mocy maksymalnej sprawiają, że dobrze sobie radzą podczas pracy z kombinacjami zwiększającymi wydajność z przodu i z tyłu. 

Duży rozstaw osi sprzyja poprawie przyczepności i stabilności zwiększonej dodatkowo dzięki tylnym oponom o średnicy do 42 cali, które umożliwiają również zmniejszenie nacisku na podłoże. Do ciężkich prac dostępny jest szeroki wybór balastów, które można łatwo zdemontować, co ma znaczenie w pracy i transporcie. 

opr. jj

07. maj 2024 20:37