Taki sprzęt pozwala uzyskać wysoką wydajność załadunku buraków cukrowych, przyda się w dużych zakładach produkujących biogaz i podczas prac związanych z rozrzucaniem obornika na dużą skalę. Nowa maszyna dołącza do najwyższej klasy ładowarek kołowych JCB 419S i 435S stworzonych specjalnie do zastosowań rolniczych. Wersja 457 z oznaczeniem "S" ma nowe tylne podwozie i przeciwwagę, a także nową przekładnię, osie, koła i opony, aby spełnić oczekiwania odbiorców.
Oto charakterystyka ładowarki kołowej JCB 457S:
- 282 KM (210 kW) Dynamicpower z imponującym stosunkiem mocy do masy 14 KM/t,
- 224 KM (167 kW) mocy ekonomicznej i automatycznego wyłączania silnika w celu zwiększenia ogólnej oszczędności paliwa,
- nowa, 6-biegowa przekładnia z przełączaniem ręcznym i automatycznym z możliwością wyboru blokady konwertera momentu obrotowego,
- wytrzymałe osie 20-studowe o ograniczonym poślizgu lub z automatyczną blokadą mechanizmów różnicowych,
- opony radialne o dużej nośności 710 mm lub 800 mm lub opony do nawierzchni twardych,
- standardowe lub wysoko podnoszone ramiona ładowarki z możliwością odchylenia, co ogranicza rozsypywanie z łyżki,
- nowe, składane widły JCB do trawy - szerokość 4,88 m, pojemność 7,10 cm sześć.,
- nowe podwozie tylne z 400-litrowym zbiornikiem paliwa,
- pakiet chłodzenia z odchylanym wentylatorem napędzanym hydraulicznie z automatycznym rewersem,
- cicha, wygodna kabina Command Plus z podgrzewanym fotelem z zawieszeniem pneumatycznym,
- pakiet Contractor Pro z oświetleniem LED 360 stopni, wykładzina, pół-skórzane podgrzewane i wentylowane siedzenie, podwójne sygnalizatory, wydech ze stali nierdzewnej.
Biegi: 6 do przodu, 3 do tyłu
Sercem ładowarki jest nowa przekładnia powershift z sześcioma przełożeniami do przodu i trzema do tyłu, z blokadą konwertera momentu obrotowego dającą bezpośredni napęd mechaniczny dostępny na wszystkich sześciu biegach do przodu w konfiguracji standardowej. Alternatywnie, operator może skorzystać z nowego menu w ustawieniach kabiny i na wyświetlaczu informacyjnym, aby wybrać blokadę konwertera na dowolnym biegu wstecznym i dowolnym z trzech najniższych biegów do przodu, aby dostosować się do różnych zastosowań i preferencji kierowcy. Połączenie bezpośredniego napędu mechanicznego, skrzyni biegów o krótkim przełożeniu i bardzo dobry stosunek mocy do masy 14 KM/t daje imponujące osiągi przy pełnym wykorzystaniu mocy 282 KM (210 kW) i momentu obrotowego 1200 Nm sześciocylindrowego silnika Cummins B6.7 o pojemności 6,7 litra.
Oszczędność paliwa
W przypadku mniej wymagających zastosowań związanych z transportem materiałów operator może powrócić do domyślnej "standardowej" mocy 224 KM (167 kW), aby oszczędzać paliwo, a automatyczne wyłączanie silnika po pewnym czasie pracy na biegu jałowym również przyczynia się do ogólnego zmniejszenia zużycia paliwa. Podczas jazdy, prędkość maksymalna 40 km/h lub 48 km/h pozwala ładowarce dotrzymać kroku zespołom rozrzucającym obornik i zbierającym kiszonkę, a hak holowniczy Rockinger o udźwigu 20 ton z kamerą lokalizującą dyszel może zostać dodany wraz z dwuprzewodowym hydraulicznym lub pneumatycznym układem hamulcowym przyczepy. Nowa konstrukcja podwozia tylnego zapewnia zwiększoną pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 400 litrów wewnątrz konstrukcji, a przeprofilowana przeciwwaga zapewnia prześwit potrzebny do napełniania chwytaka do kiszonki.
Ograniczony poślizg
Nowa ładowarka JCB 457S porusza się na 20-stopniowych osiach o podwyższonej wytrzymałości, które mogą być wyposażone w mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu lub z automatyczną blokadą, aby uzyskać optymalną trakcję, gdy grunt jest śliski, a szerszy rozstaw kół pozwala na zamontowanie większych opon. Do zastosowań w polu i na podwórzu, radialne opony trakcyjne 710/75 R32 Trelleborg TM2000 i 800/65 R32 Michelin MegaXbib 2 zapewniają duża przyczepność i trwałość przy zachowaniu całkowitej szerokości nowej ładowarki kołowej do 3,0 m, podczas gdy do prac wykonywanych głównie na twardych nawierzchniach można zamontować radialne opony Michelin XHA 23.5 R25 L3 na całym obwodzie.
opr. jj