StoryEditor

Bogate wyposażenie nowych ciągników Steyr Terrus CVT!

Wystarczy wejść do kabiny, aby zobaczyć, jakie elementy wyposażenia ma nowy Terrus CVT. Jest ich sporo...
11.03.2023., 13:00h

Dobra wiadomość dla fanów muzyki, którzy cenią piękne brzmienie. Terrus ma radio DAB i wysokiej klasy głośniki. Miłe wrażenie zapewnia obsługa bezkluczykowa, duża ilość miejsca na przechowywanie różnych drobiazgów, a także nietuzinkowa widoczność osiągnięta dzięki nowemu pakietowi oświetlenia oraz przedniej i tylnej kamerze.

image

Warto zwrócić uwagę na monitor S-Tech 1200 z nowym systemem operacyjnym i jeszcze łatwiejszą oraz bardziej intuicyjną nawigacja po menu.

FOTO: Steyr

Podłokietnik i monitor

Nowy Terrus CVT to jednak przede wszystkim różne funkcjonalności ułatwiające codzienną pracę. Pierwszą z nich jest nowy, ergonomiczny i konfigurowalny podłokietnik Multicontroller III, enkoder ułatwiający obsługę, klawisze funkcyjne, przyciski sterowania, które mogą zmieniać kolory i jeszcze więcej przycisków programowalnych.

Warto zwrócić uwagę na monitor S-Tech 1200 z nowym systemem operacyjnym i jeszcze łatwiejszą oraz bardziej intuicyjną nawigacja po menu, a także jednym ekranem umożliwiającym sterowanie wszystkimi funkcjami (ISOBUS, prowadzenie oraz zarządzanie danymi agronomicznymi).

image

Nowy Terrus CVT to jednak przede wszystkim różne funkcjonalności ułatwiające codzienną pracę. Pierwszą z nich jest nowy, ergonomiczny i konfigurowalny podłokietnik Multicontroller III.

FOTO: Steyr

Silnik i przekładnia CVT w Steyr Terrus

Steyr twierdzi, że na korzyść Terrusa CVT przemawia silnik FPT o pojemności 6,7 l, bo jest mocny, wydajny i ekologiczny. Na co składają się różne rozwiązania w tym; technologia Hi-SCR 2, pozwalają na osiąganie prędkości 40/50 km/ha przy niższej, ekonomicznej prędkości obrotowej, zmniejszenie zużycia paliwa czy poprawę charakterystyki silnika.

Terrus CVT może się pochwalić układem hamulcowym, który zwiększa bezpieczeństwo jazdy, a to za sprawą systemu S-Brake oblicza siłę hamowania potrzebną do zmniejszenia prędkości przyczepy, a także zapewnia automatyczne włączenie hamulca przyczepy.

Warto też dodać, że ciągnik ma 2-biegowy przedni WOM. To rozwiązanie daje dwie możliwości: tryb mocy oraz tryb ekonomiczny – czyli uniwersalne opcje, które przez dopasowanie do panujących warunków i wykonywanej pracy zapewniają większą wydajność oraz oszczędność paliwa.

opr. Jan Józefowicz, źródło i fot. Steyr

21. maj 2024 05:21