
Fliegl, znany dotąd głównie z przyczep i technologii transportu, po przejęciu działu ładowarek firmy Kaweco (o czym pisaliśmy w artykule: Czy ładowarki Kaweco znikną z rynku? Jakie plany ma nowy właściciel marki?), postanowił wkroczyć na nowe terytorium. Prezentując model 2527 – pierwszą ładowarkę podwórkową własnej produkcji – firma jasno pokazuje, że ma poważne plany wobec tego segmentu. Czy ta maszyna ma szansę na stałe wpisać się w krajobraz gospodarstw i zagrozić obecnym liderom rynku?
Gdzie produkowane są ładowarki Fliegl?
Nowa ładowarka Fliegl 2527 powstaje w zakładach w bawarskim Haag, w tym samym miejscu, gdzie produkowane są przyczepy do zielonek tej marki. Bazuje on konstrukcyjnie na modelu Kaweco KW 25-27, którego dokumentację Fliegl przejął jakiś czas temu. Premiera maszyny przypadła symbolicznie na 50-lecie istnienia grupy Fliegl – to ruch, który podkreśla ambicje marki w rozszerzaniu oferty poza dotychczasowe segmenty maszyn.
Jak zmieniła się ladowarka 2527 po przejęciu Kaweco przez Fliegl?
W porównaniu do poprzednika, Fliegl 2527 przeszedł istotną modyfikację w obrębie mocowania osprzętu. Jak informuje producent, dzięki przeprojektowanemu uchwytowi udało się znacząco zwiększyć kąt wywrotu łyżki, co przekłada się na większą funkcjonalność przy codziennych pracach gospodarskich.
Przeczytaj także: Jak Fliegl zmienia podejście do aplikacji gnojowicy wprowadzając nową linię beczkowozów TopLine Plus?
Silnik Yanmar w ładowarkach Fliegl
Pod maską ładowacza pracuje silnik Yanmar o mocy 37 KM. Fliegl podaje, że masa własna maszyny wynosi 2500 kg, udźwig sięga 1850 kg, a obciążenie wywracające 2000 kg. Takie parametry lokują model 2527 wśród uniwersalnych ładowaczy do średnich zadań – zarówno w pracy na podwórzu, jak i przy obsłudze paszarni czy rozładunku big-bagów.
Wyposażenie seryjne Fliegl 2527
Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.:
- amortyzacja kabiny,
- pięć reflektorów roboczych,
- bezciśnieniowy powrót oleju,
- chwytak typu Euro z hydraulicznym szybkozłączem,
- oraz poszerzane błotniki – z przodu i z tyłu.
To pokazuje, że producent już na starcie stawia na maszyny gotowe do pracy, bez potrzeby wielu dopłat za udogodnienia.
Ile kosztuje nowa ładowarka Fliegl 2527
Cennik modelu Fliegl 2527 rozpoczyna się na poziomie 48 tys. euro netto, co może być atrakcyjną propozycją w segmencie średniej klasy ładowaczy o pełnowymiarowej konstrukcji. Dla wielu gospodarstw będzie to ciekawa alternatywa dla modeli znanych marek, zwłaszcza że Fliegl ma już ugruntowaną pozycję w segmencie przyczep i technologii transportu.
Jakie plany ma Fliegl wobec ładowarki podwórkowej?
Model 2527 to dla Fliegla ważny krok w stronę samodzielnej produkcji ładowarek. Na bazie sprawdzonej konstrukcji i z realnymi ulepszeniami, marka proponuje rolnikom maszynę, która łączy kompaktowe wymiary z dobrą wydajnością i sensownym wyposażeniem. To nie tylko rozwinięcie sprawdzonego projektu, ale też jasny sygnał, że Fliegl zamierza mocno zaznaczyć swoją obecność w tym segmencie maszyn. Jeśli kolejne modele pójdą tym tropem, niemiecki producent może wkrótce zamieszać także w segmencie ładowarek kompaktowych.
opr. aj