StoryEditor

Czy to najlepszy 4-cylindrowy ciągnik rolniczy? Bije rekord spalania!

Wyniki testu DLG nie pozostawiają złudzeń ten nowy na rynku ciągnik wyznacza nowe standardy w klasie 4-cylindrowców. Moc 205 KM, imponująca oszczędność paliwa i świetna dynamika w transporcie sprawiają, że wyrasta na poważnego lidera w segmencie średnim. Co to za model?

26.05.2025., 12:00h

Rekordowo niskie zużycie paliwa w segmencie ciągników o mocy 165–240 KM

Pod maską Fendta 620 Vario pracuje 4-cylindrowy silnik AGCO Power CORE50 o mocy 205 KM i momencie obrotowym 885 Nm osiąganym przy zaledwie 1200 obr./min. Według testów przeprowadzonych przez niezależne centrum badawcze DLG, ciągnik ten zużywa zaledwie 245 g/kWh (+29,3 g/kWh AdBlue), co czyni go najoszczędniejszym (w tym segmencie mocy) ciągnikiem kiedykolwiek testowanym przez DLG.

W praktyce oznacza to, że Fendt 620 Vario spala średnio o 11 g/kWh mniej niż dotychczasowy lider rankingu i aż 10–15% mniej niż większość konkurentów. Już w czerwcowym wydaniu magazynu profi 4-2025 zaprezentujemy obszerny test tego modelu.

image
Fendt 620 Vario to najoszczędniejszy ciągnik testowany przez DLG w swoim segmencie mocy.
FOTO: Brigitte Huber

Czy Fendt 620 Vario dobrze prowadzi się na szosie?

Fendt 620 Vario zachwyca nie tylko w pracy na polu. Podczas testu transportowego przy prędkości 40 km/h, spalanie wyniosło tylko 309 g/kWh (+34,9 g/kWh AdBlue). To aż 40 g/kWh mniej niż poprzedni rekordzista w tej klasie.

Przeczytaj także: Wielki spadek sprzedaży ciągników w Niemczech. Która marka jeszcze się trzyma?

Przy 50 km/h ciągnik zużywa zaledwie 311 g/kWh, a dzięki temu, że osiąga tę prędkość już przy 1350 obr./min, jazda pozostaje spokojna, a zużycie paliwa – zaskakująco niskie. DLG nie ma wątpliwości: Fendt 620 Vario to najbardziej ekonomiczny ciągnik w historii testów PowerMix 2.0 w swojej klasie.

Co stoi za niaskim zużyciem paliwa w ciągniku Fendt 620 Vario?

Tajemnica tkwi w kompletnym podejściu do koncepcji napędu i oszczędności. Kluczowe technologie, takie jak Fendt VarioDrive, niskoobrotowy układ Fendt iD oraz starannie zoptymalizowany układ hydrauliczny, tworzą spójną całość. Silnik pracuje w zakresie, w którym osiąga maksymalną sprawność przy minimalnym spalaniu – zarówno podczas ciężkiej pracy, jak i przy lżejszym obciążeniu.

image
Fendt 620 Vario to najoszczędniejszy ciągnik testowany przez DLG w swoim segmencie mocy.
FOTO: Brigitte Huber

Według producenta w praktyce daje to efekt niskich kosztów paliwa i mniejszego zużycia podzespołów, co przekłada się na dłuższą żywotność maszyny.

Komfort i bezpieczeństwo w standardzie

Fendt 620 Vario nie skupia się tylko na wynikach z tabeli. Na uwagę zasługuje też pełny pakiet komfortu i bezpieczeństwa, w tym:

  • pneumatycznie zawieszona kabina,
  • przednia oś z amortyzacją,
  • automatyczny hamulec postojowy,
  • asystent hamowania przyczepy,
  • układ wspomagający hamowanie hydrauliczne.

To nie tylko wygoda dla operatora, ale też pełna kontrola podczas transportu, nawet z dużym ładunkiem. Czy rzeczywiście te czynniki wpływają na komfort pracy nowym ciągnikiem Fendt 620 Vario – o tym przeczytasz wkrótce w magazynie profi 4-2025.

Zobacz także: Co w nowej zgrabiarce Fendt Former 920 C Pro daje ISOBUS?

Czy Fendt 620 Vario to najlepszy 4-cylindrowy ciągnik rolniczy?

Patrząc wyłącznie na dane z testów DLG – wszystko na to wskazuje. Fendt 620 Vario debiutuje z wynikami, które przebijają zarówno dotychczasowych liderów, jak i większe modele w podobnym zakresie mocy. Zużycie paliwa niższe niż w ciągniku Fendt 728 Vario z 2023 roku? To nie lada osiągnięcie.

– Fendt 620 Vario ma wszystko, czego potrzebują rolnicy: kompaktowe wymiary, dużą zwrotność, efektywność i wyjątkowo niskie zużycie oleju napędowego. W swojej klasie osiąga najniższe zużycie paliwa — zarówno w pracy na polu, jak i w transporcie – podkreśla Roland Schmidt, wiceprezes ds. marketingu Fendt.

– Zużywając zaledwie 309 g/kWh przy 50 km/h, Fendt 620 Vario wyznacza nowy punkt odniesienia w kwestii efektywności, a przy tym oszczędza portfel rolnika, bo mniejsze zużycie środków eksploatacyjnych szybko się zwraca i wspiera zrównoważoną produkcję – podsumowuje Roland Schmidt.

Fendt 620 Vario to przykład na to, że kompaktowy ciągnik może być zarówno mocny, jak i oszczędny. Jeśli ktoś szuka uniwersalnej maszyny o wybitnych parametrach spalania, dużej elastyczności i komfortowym wyposażeniu – ten model będzie trudny do przebicia – również w zakresie ceny! O cenie i pozostałych parametrach użytkowych ciągnika Fendt 620 Vario przeczytasz w magazynie profi 4-2025, który ukaże się już pod koniec czerwca.

opr. aj

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. W serwisie profitechnika.pl każdego dnia piszemy o najważniejszych nowościach ze świata techniki rolniczej i prezentujemy dla Ciebie raporty z testów maszyn. Z nami będziesz na bieżąco! 

Odwiedź nas także nasze media społecznościowe: Facebook, Instagram, YouTube oraz TikTok.

 

Chcesz podzielić się ciekawym newsem lub zaproponować temat?

Skontaktuj się z nami, pisząc maila na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

16. czerwiec 2025 15:22