Włoska stylizacja w jasnych kolorach sprawia, że model X6 dołącza do wzornictwa modeli X7 i X8. Nowością jest dach z panoramicznym oknem – do pracy z ładowaczem czołowym. Dzięki temu podsufitka kabiny jest poza zasięgiem wzroku traktorzysty, a jego pole widzenia jest o 20 cm większe. McCormick nazywa to wyposażenie High Vision Cab.
McCormick X6 wyposażone w silniki 4-cylindrowe
X6.4 to seria ciągników z mocnymi silnikami 4-cylindrowymi, o mocy do 113 kW/155 KM. Środkowy z trzech modeli generuje nominalną moc 99 kW/136 KM. Przy pracy z WOM i w transporcie dochodzi dodatkowe 10 KM boost. Silnik osiąga najwyższy moment obrotowy 610 Nm przy 1400 obr./min. Modele X6.4 P6 są dodatkową serią obok niedostępnych w Polsce: X6.4 C i X6.4 H.
Szeroka maska McCormicka X6
Pod maską schowano kompletny układ oczyszczania spalin, który u innych producentów mieści się również w bocznej rurze wydechowej. Z tego powodu jest ona stosunkowo szeroka, co może być szczególnie odczuwalne podczas pracy z ładowaczem czołowym.
Skoro mowa o ładowaczach czołowych, to McCormick stosuje włoskie modele Sigma4. W testowanym ciągniku zamontowano model M 40, który ma udźwig 2,1 t i maksymalną wysokość podnoszenia 4,10 m.
Przekładnia powershift stworzona przez McCormicka
Przekładnię P6-Drive wprowadzono w serii X7 i X8. Jednak dla serii X6 inżynierowie Argo opracowali ją we własnym zakresie, podczas gdy w ciągnikach X7 i X8 jest przekładnia marki ZF. Dzięki czterem zakresom i sześciu biegom przełączanym pod obciążeniem przekładnia P6-Drive oferuje
24 biegi do przodu i do tyłu. Z przekładnią pełzającą może mieć nawet 40 biegów. Smart-Auto-Power-Shift (Smart APS) to nazwa systemu automatycznej zmiany biegów w przekładni Argo. W zależności od obciążenia, prędkości obrotowej silnika i innych ustawień, nie tylko biegi, ale również zakresy, zmieniane są automatycznie. Operator może również zmieniać biegi ręcznie, przyciskiem na joysticku Smart Pilot w podłokietniku po prawej stronie. Pracując z broną talerzową właśnie z tej możliwości korzystaliśmy chętniej niż z trybu automatycznego. Nie był on jeszcze ustawiony idealnie, ponieważ automatyka zbyt późno wrzucała wyższy bieg, a zbyt wcześnie niższy. W efekcie silnik często pracował na wysokich obrotach.McCormick jest jednak przekonany, że skoryguje to w kolejnej aktualizacji oprogramowania. Podczas zmiany zakresu następuje krótkie przerwanie napędu, ale można się do tego przyzwyczaić. Joystick na podłokietniku dobrze leży w dłoni i można go używać także do obsługi ładowacza czołowego. Służy również do sterowania tylnym podnośnikiem i np. zmianą kierunku jazdy, czyli tzw. rewersem.
Krótkie informacje o ciągniku McCormick X6.414 P6 Drive
- Testowany model rozpędza się do 50 km/h (przy 1950 obr./min).
- Amortyzowana oś przednia z niezależnym zawieszeniem kół jest w wyposażeniu opcjonalnym - podobnie, jak mechanicznie amortyzowana kabina.
- Testowany model był wyposażony w nawigację z autoprowadzeniem marki TopCon.
opr. aj