
Dawno temu zrodziła się potrzeba posiadania kompaktowych i zwrotnych pomocników do ciężkiej pracy w oborze i na podwórzu. Hoftrac fundamentalnie zmienił sposób pracy w gospodarstwach. Przejeżdżał przez normalne drzwi i zastąpił widły i taczki, co znacznie ułatwiło usuwanie obornika. Stał się nie tylko jednym z pojazdów najczęściej używanych w gospodarstwach, ale także niezbędnym pomocnikiem, bez którego nikt nie chciałby się już obejść!
Czytaj także: Jak blisko 10-letnie doświadczenie z elektrycznymi ładowarkami Weidemann wpłynęło na model 1290e?
Weidemann Hoftrac Perfekt 130 - jak to wszystko się zaczęło?
Wynalazek czy koncepcja Hoftraca pojawiły się w 1972 roku. Początkowo Weidemann myślał jeszcze o zwrotnym, trójkołowym pojeździe. Pierwsze próby praktyczne szybko przemawiały jednak za wariantem z przegubem i czterema kołami. Taki pojazd wszedł na rynek w 1974 roku jako Perfekt 130. Wykorzystano w nim komponenty z Volkswagena Bulli, przy czym przebudowano czterobiegową skrzynię oraz zablokowano trzeci i czwarty bieg.
Czytaj także: Nowe ładowarki Weidemann - nie zgadniesz ile mają trybów pracy?
Także osie pochodzą z samochodu Volkswagena. Były one kupowane jako używane, naprawiane i specjalnie skracane. Do napędu ładowarki służy poziomo zamontowany silnik Diesla Farymann z jednym cylindrem i mocą 11,5 KM.
Różnice w konstrukcji obu ładowarek
Podczas gdy starsza ładowarka przy rozruchu wypuszcza jeszcze czarną chmurę, nowszy model z trzycylindrowym silnikiem Perkinsa pracuje znacznie ciszej i spełnia normę emisji spalin Stage V.
Znacznie rozwinęło się również sterowanie. Dawniej trzeba było obsługiwać pedał wychylny do zmiany kierunku jazdy oraz pojedyncze dźwignie mechaniczne przy kolumnie kierownicy do obsługi wysięgnika. Dziś hydraulika robocza sterowana jest joystickiem, a automatyczny napęd jezdny za pomocą pedału gazu i pedału hamulca.
Przeprojektowano także mocowanie narzędzi. Podczas gdy w starym modelu trzeba było