r e k l a m a

Partner serwisu

Używany JXU/JX marki Case IH

Używany JXU/JX marki Case IH

Na rynku wtórnym jest sporo prostszych ciągników o mocy do 100 KM. Oto kilka takich modeli Case IH serii JX i JXU. Zobacz, jak spisują się w praktyce i na co powinieneś zwrócić uwagę, kupując używane modele tych serii.

Ci, którzy cenią sobie wygląd i nie potrzebują zaawansowanych rozwiązań technicznych i dużej mocy, mogą zainteresować się ciągnikami serii JX. Te proste modele dobrze sobie radzą podczas pracy na polu i podwórzu. Przyjrzyj się też wersji JXU, która sprawdza się w uniwersalnych zastosowaniach z ładowaczem czołowym, a także w pracach pielęgnacyjnych. Ta seria to udoskonalone ciągniki marki Case IH o atrakcyjniejszym, nowoczesnym wyglądzie.

r e k l a m a

Bez elektronicznych ozdobników

Kupując ciągnik znanej firmy zyskuje się przede wszystkim łatwy dostęp do części zamiennych i w razie potrzeby do rozbudowanej sieci warsztatów marki Case IH. Można je znaleźć w całym kraju. Tym bardziej, że w ciągnikach JX/JXU nie ma wielu elektronicznych ozdobników, więc masz także możliwość samodzielnego usunięcia awarii bez sprzętu diagnostycznego. Można się także przyjrzeć ciągnikom w kolorze niebieskim, które mają identyczną budowę z wyjątkiem kształtu dachu. To typowy przykład ciągników oferowanych w ramach koncernu. Ważna wskazówka: jeśli bardziej lubisz kolor niebieski niż czerwony, możesz kupić kopię znanej serii TLA lub T5000, obie marki New Holland.

Zobacz także

Trzy i cztery cylindry

Rynek maszyn używanych oferuje wiele modeli o mocy od 60 KM (JX 60) do 100 KM (JX 110 U Maxima). Mniejsze wersje wyposażono w trzycylindrowy silnik, a większe ponad 70 KM mają cztery cylindry. Popularne modele czterocylindrowe zazwyczaj pracują bezproblemowo. Również zużycie paliwa nie jest wygórowane – o ile nie rozpędza się silników do dużych prędkości obrotowych.

Istotne znaczenie mają tu skrzynie biegów. Gdyby miały inne, lepsze przełożenia, silnik potrzebowałby mniej paliwa w niektórych pracach. Więc ostrożnie z pochopnym zrzucaniem winy za wysokie spalanie na silnik!

Sporo pali w transporcie

Wystarczy prosty przykład: ciągnik bez trudu jedzie po drodze z prędkością 40 km/h. Niestety, osiąga tę prędkość tylko przy najwyższej prędkości obrotowej silnika. Kto zamierza dużo pracować nim w transporcie, szybko zauważy wysokie zużycie paliwa. Z tej obserwacji można wysnuć wniosek, że działy rozwoju silników i skrzyń biegów w koncernie CNH nie współpracowały w tym zakresie zbyt efektywnie. W tych ciągnikach wydaje się istnieć jeszcze jeden problem – między silnikiem i przekładnią – a mianowicie sprzęgło. Trwałość tego podzespołu rozczarowała już wielu użytkowników wspomnianych modeli. I to nierzadko w ciągu pierwszych 1000 godzin pracy, a później kilka razy.

A zimą? Czysta przyjemność!

Zgoła odmienne są odczucia związane z uruchamianiem ciągnika zimą, to czysta przyjemność. Ma to kolosalne znaczenie w przypadku traktorów podwórzowych, które codziennie wykorzystywane są podczas transportu i przygotowania paszy dla zwierząt. Oprócz tego modele JX/JXU są idealne w ciasnych przestrzeniach, ponieważ są nie tylko wyjątkowo zwrotne, ale również mają niską wysokość kabiny. Niezależnie od tego, czy wybierzesz prostszy ciągnik JX, czy bardziej komfortowy JXU, w obu przypadkach przekładnie nie są rozbudowane. Cztery biegi na długiej dźwigni i trzy grupy na krótkiej dźwigni redukcyjnej nie zadowolą wszystkich. Trudno też powiedzieć, że stopniowanie jest fantastyczne. Dotyczy to nie tylko skoku między biegami, ale również między grupami. Wielu użytkowników życzyłoby sobie, aby I grupa była nieco szybsza, a III nieco wolniejsza. (drd)

oprac. jj

Cały artykuł w magazynie "profi" 3/2019 str. 70-73.

Kręci Cię technika, a nie masz jeszcze

Profi?

Bezpłatny egzemplarz
Okładka Profi

Zobacz także