W praktycznych zastosowaniach przekonują także możliwości MLT 635 o udźwigu 3,5 t i wysokości podnoszenia 6 m.
7 modeli
Wprowadzona w 2016 r. seria NewAg, to skrót od New Agriculture czyli nowe rolnictwo. Z tego wynika, że Manitou chce zaspokoić nie tylko aktualne potrzeby. Seria składa się z siedmiu podstawowych maszyn, co pokazuje tabela. W sumie – w zależności od mocy silnika, skrzyni biegów i hydrauliki – dostępnych jest dwanaście modeli w wersjach Classic, Premium i Elite.Wysuwane ramię
Podwozie, a także – czarne obecnie – wysuwane ramię zostały zaadaptowane z poprzednich modeli. Dlaczego? Bo udowodniły już swoją wartość. Najważniejsze nowości i rozwój dotyczą łatwości użytkowania, obsługi i konserwacji.
W naszym teście udział wziął model MLT 635-140 V+ Elite. Ten pakiet wyposażenia zawiera wiele przydatnych i wygodnych funkcji, takich jak oświetlenie robocze LED, fotel z zawieszeniem pneumatycznym o niskiej częstotliwości drgań, automatyczną klimatyzację, monitor Vision, inteligentną hydraulikę z tłumieniem drgań i wiele innych. Za takie wyposażenie w ocenianym modelu w porównaniu z wersją Classic Manitou (wg cennika) pobiera dodatkowo ponad 14 tys. euro. Już samo wejście do kabiny robi dobre wrażenie uchwytami i antypoślizgowym stopniem umieszczonym na odpowiedniej wysokości.
Wygoda wsiadania
Punktem kulminacyjnym jest jednak Easy-Step, czyli wyprofilowana część w podłodze kabiny, która po raz pierwszy oferuje niespodziewany komfort podczas wsiadania i wysiadania bez wystającego z boku pojazdu stopnia – naprawdę świetne. Drzwi wejściowe może nie zachwycą wszystkich, ale są dobre. Szybko przyzwyczailibyśmy się do nich, gdyby elektryczną szybę można było całkowicie opuścić.Hałas jak w aucie
Kabina przekonuje dalszymi udoskonaleniami. Gigantyczna wycieraczka przedniej szyby bez wycieraczki dachowej zapewnia dobry widok podczas deszczu i w kurzu. Dodatkowa wycieraczka prawej, dolnej części szyby przedniej i prawej szyby bocznej. Wytłumienie wnętrza przed hałasem jest bardzo dobre. Z reguły tylko 70 dB(A) lub maksymalnie 73 dB(A) to poziom hałasu w samochodzie!
Konstruktorzy z Manitou wymyślili coś naprawdę świetnego do zabezpieczenia dachu… zobacz cały artykuł w magazynie „profi” 2/2019
opr. jj