Valtra zebrała najwięcej punktów w tym zestawieniu. Moc i zużycie paliwa były mniej przekonujące niż hydraulika, podnośnik, podwozie i terminal. Silnik AgcoPower mógłby być nieco bardziej ekonomiczny. Zwłaszcza uciąg był najniższy w porównaniu. Przekładnia dysponuje pięcioma stopniami zmienianymi pod obciążeniem – i trzeba dodać, że chodzą miękko, jak po maśle. Jedynie zmiana grup pomiędzy „C” i „D” trwała zbyt długo, nieco ponad 3 sekundy! Plus dla tempomatu, ale funkcja „Stop & Go” mogłaby reagować bardziej czule.
Mocna pompa hydrauliki
Z wydatkiem 162 l/min Valtra jest liderem ex aequo pod względem dostawy oleju do układów hydraulicznych. Przekonuje również udźwig, który wynosi 8,3 kN. Tylko oznaczenie przyłączy olejowych mogłoby być jeszcze lepsze.Zobacz też, jak wypadło porównanie wyników pomiarów?
Cały test, w tym plusy i minusy ciągnika Valtra T214 Versu znajdziesz w „Profi” 5/2019 cz. I oraz 6/2019 cz. II. Pisaliśmy o tym tutaj.
opr. jj