Seria Seria 700 z lat 2006–2012 to 4 modele ciągników Fendt 712, 714, 716 i 718. Wyposażone były w 6–cylindrowe silniki Deutz TDC 2012 L06 4V z turbosprężarką, zewnętrznie chłodzonym układem recyrkulacji spalin, chłodzeniem powietrza doładowującego i układem wtryskowym common rail. Ich moc w zależności od modelu mieściła się w przedziale 130–180 KM.
6600 godzin pracy w 10 lat
Odwiedziliśmy jednego z rolników w północnej Wielkopolsce. W 2010 roku kupił nowego Fendta 714 Vario TMS. Wygląd zewnętrzny oraz stan wnętrza kabiny zdradzały, że testowany przez nas ciągnik nadal intensywnie pracuje w gospodarstwie. Trudno się dziwić, skoro wyposażony jest w ładowacz czołowy, a rolnik oprócz prawie 100 ha, prowadzi także intensywną hodowlę trzody chlewnej.
Do opryskiwacza i do pługa
Wewnątrz kabiny był także komputer opryskiwacza, wnioskujemy więc, że ciągnik wykonuje prace w szerokim zakresie. Te najcięższe są zarezerwowane dla mocniejszego i nowszego Fendta 826 Vario, choć 714 również pracuje z ciężkim, 4–skibowym pługiem Kuhn VariMaster 150 lub 4–metrowym, aktywnym agregatem uprawowo–siewnym, którego masa własna wynosi ok. 3800 kg. Trzeba przyznać, że podnośnik Fendta 714 jest jego mocną stroną, podobnie jak rozłożenie masy – duża jej część spoczywa na przedniej osi, co ułatwia dociążenie w uprawie.
Hamowanie używanego Fendta 714 Vario TMS
Wygląd zewnętrzny, choć cieszy oko, nie jest najważniejszy. Nas bardziej interesowało, jak mechanizmy Fendta 714 Vario TMS zniosły trudy codziennej eksploatacji. Zmierzyliśmy moc dostępną na WOM oraz zużycie paliwa zgodnie z procedurą kodu 2. wg OECD, a następnie porównaliśmy uzyskane wartości z wynikami uzyskanymi na hamowni przez nowego Fendta 714 Vario TMS w 2010 roku.
Kompletny artykuł z testu 10-letniego Fendta 714 prezentujemy w magazynie profi 3/2020.
opr. aj