Wydajny silnik marki FPT, który jest w Axionie zawsze może zaoferować pełną moc. Claas poprawił już łatwość obsługi terminalu, aby dysponować lepszym produktem. Przekładnia wyposażona jest w cztery biegi i sześć przełożeń Powershift z praktycznymi funkcjami automatycznymi, które przydają się podczas pracy na polu i w transporcie.
Ta funkcja jest w standardzie
W testowanym modelu w wersji Cebis funkcja SmartStop występuje w standardzie. Rewers może być obsługiwany alternatywnie również z prawej strony. Niezbyt przyjazne dla traktorzysty jest to, że układ hydrauliczny po uruchomieniu ciągnika Axion musi być aktywowany przełącznikiem – Claas zamierza to zmienić. Tylne przyłącza olejowe mają dźwignie odciążające, więc nie ma do nich zastrzeżeń. Podczas korzystania z zewnętrznej obsługi podnośniki unoszą się w ograniczonym zakresie. Claas wyjaśnia, że można to zmienić przez ponowne naciśnięcie przycisku podnośnika na tylnym błotniku.Zużycie paliwa, wydatek oleju, promień skrętu, a przede wszystkim widoczność z Axiona we wszystkich kierunkach są świetne. Wśród minusów jest ładowność i przyspieszenie...
Zobacz też, jak wypadło porównanie wyników pomiarów?
Cały test, w tym wszystkie plusy i minusy ciągnika Claas Axion 810 Hexashift znajdziesz w „Profi” 5/2019 cz. I oraz 6/2019 cz. II. Pisaliśmy o tym tutaj.
opr. jj