Seria Expert CVT to zgrabna maszyna, która plasuje się pomiędzy seriami Multi i Profi. Nowe dziecko Steyra ma silnik FPT o pojemności 4,5 l, z recyrkulacją spalin, a SCR i DOC pozwalają na osiągnięcie normy emisji spalin V. Skrzynia biegów bazuje na tej z największych modeli Profi.
Wprost stworzony do pracy z ładowaczem
Dobra hydraulika (wydajność 80 l/min lub większa na życzenie), oraz siedem jednostek sterujących, co pozwala sprzęgnąć z traktorem dowolne urządzenie. Jednostki sterujące są zawsze obsługiwane elektronicznie. Dodajmy też, że Expert CVT jest naprawdę zwrotny, co potwierdzamy z naszych testów. Przy rozstawie pomiędzy osiami 2,49 m kąt skrętu osi przedniej wynosi 55°.W nowej kabinie Experta niczego nie brakuje
W wersji z dachem panoramicznym standardem jest nowa wycieraczka szyby przedniej z polem wycierania 235° oraz podłokietnik Multicontroller II. W porównaniu ze znanym podłokietnikiem Multicontroller, ten moduł sterujący jest jeszcze bardziej kompaktowy i jeszcze bardziej uniwersalny. Ręka chwyta joystick podłokietnika wygodnie, a kierowca może obsługiwać wiele funkcji za pomocą kciuka. Po raz pierwszy dostępny jest również „prawdziwy” tempomat, który można aktywować za naciśnięciem przycisku i kontrolować dźwignią jazdy. To dobry pomysł!
Jazda Expertem jest dziecinnie prosta
Sterowanie silnika i przekładni jest dobrze dopasowane. Zintegrowana w podłokietniku dźwignia, np. dla ładowacza czołowego, może być programowana na dwóch poziomach. Ponadto można dowolnie przypisywać boczne przyciski obsługowe, np. odwracalny ciąg wentylatora chłodnicy, czy intensywność zmian biegów przekładni po system zarządzania na uwrociach Easy Tronic II.
Więcej o nowym ciągniku w profi 1/2020.
A jeśli interesuje Cię nowe "dziecko" koncernu Case IH, zajrzyj na Magnum!