Case IH pokazał dziś wieczorem w Opolu nową serię ciągników Magnum AFS Connect. To maszyny o mocy od 310 do 400 KM – poruszające się klasycznie na kołach, oraz serią CVXD 380 i 400 Rowtrac – posiadające na tylnej osi wózki gąsienicowe.
Wszystkie ciągniki naszpikowane są wprost elektroniką, a ich łatwą konfigurowalność w telematyce i przepływ danych pomiędzy operatorem a traktorem czy sprzętem współpracującym podkreśla nazwa – ASF Connect.
Nowe Magnum w skrócie
Oto najważniejsze cechy nowej serii Case IH Magnum:
- mocne silniki: od mocy znamionowej 310 KM do mocy maksymalnej 435 KM,
- bogata oferta ogumienia do maks. średnicy 2,15 m,
- Magnum Rowtrac – w pełni zintegrowany gąsienicowy układ jezdny,
- tylny zaczep o udźwigu maksymalnym 11 700 kg
- portal telematyczny AFS Connect,
- poszerzone zdalne funkcjonalności: zdalne wsparcie serwisowe, zdalny podgląd wyświetlacza i udostępnianie oprogramowania sprzętowego drogą radiową (FOTA),
- nowa platforma MyCase IH,
- intuicyjny system operacyjny AFS Vision Pro oraz nowy monitor LCD AFS Pro 1200,
- pokrętło sterownika Case IH – intuicyjna nawigacja i konfiguracja.
Silnik Case Magnum
Charakterystyka jednostki napędowej ON:
- 6-cylindrowy silnik Cursor 9 firmy FPT,
- pojemność 8,7 l,
- czterozaworowy układ wtrysku Common-Rail,
- chłodnica międzystopniowa, turbosprężarka o zmiennej geometrii (eVGT),
- moc znamionowa od 310 do 396 KM, dodatkowa moc 39 KM przy doładowaniu,
- norma czystości spalin Stage V (układ recyrkulacji gazów spalinowych (EGR) nie jest wymagany).
Uniwersalny tylny WOM
Przekładnia została zaprojektowana w taki sposób, aby prędkości WOM 540 i 1000 obr./min osiągnąć przy prędkości obrotowej silnika 1 803 obr./min, co nie tylko zmniejsza zużycie paliwa, lecz również poziom hałasu. Elektronicznie sterowany system zapewnia płynną modulację i ochronę poszczególnych podzespołów.
WOM można zaprogramować w taki sposób, aby automatycznie włączał się lub wyłączał w pewnym położeniu. Przy używaniu narzędzi wymagających dużej mocy, takich jak rozdrabniarka do drewna lub prasy kostkujące, moment początkowy WOM można ustawić na dwóch poziomach.
Przedni WOM jest montowany fabrycznie. Przedni WOM osiąga obroty 1000 obr./min pracuje przy prędkości obrotowej silnika 1803 obr./min i dostarcza maksymalną moc 230 KM za pośrednictwem mokrego sprzęgła z miękkim startem. System sterowania przednim WOM, który można zaprogramować w sekwencji czynności wykonywanych na uwrociu, stanowi wyposażenie standardowe.
Układ hydrauliczny
Charakterystyka układu hydraulicznego:
- pompy PFC o wydatku od 166 l/min do 282 l/min (pompa z układem bliźniaczym),
- udźwig maksymalny 11 700 kg,
- przedni zaczep o udźwigu maksymalnym 4 070 kg,
- zewnętrzne przyciski do sterowania tylnym zaczepem, układem hydraulicznym i WOM
- maks. 6 tylnych elektrohydraulicznych zaworów hydrauliki zewnętrznej i maks. 3 międzyosiowe elektrohydrauliczne zawory hydrauliki zewnętrznej do zasilania przedniego TUZ i WOM.
Przekładnia
W modelach Magnum 310-340 zastosowano wysokowydajną, automatyczną przekładnię typu Powershift 18x4 PowerDrive. W wersji 50 km/h dostępnych jest 19 biegów do jazdy do przodu i 4 biegi wsteczne.
Nowym członkiem rodziny jest przekładnia 21x5 PowerDrive, zastosowana w modelu Magnum 400.
Niskie zużycie paliwa przy pracach transportowych i polowych umożliwia system APM – deklaruje producent. To rozwiązanie automatycznie wybiera prędkość obrotową silnika i zakres biegów w celu osiągnięcia prędkości docelowej.
Wystarczy tylko włączyć system APM w trybie drogowym lub polowym, ustawić na Multicontrollerze prędkość docelową, a całą resztą zajmie się APM. Możesz skupić się na pracy, a system APM będzie zmieniał biegi i ciągle regulował prędkość obrotową silnika odpowiednio do obciążenia i ukształtowania terenu. Pozwala to zwiększyć wydajność prac, a także zminimalizować zużycie paliwa.
Układ jezdny
Oś tylna i przednia wytrzymują maksymalne obciążenie 18 000 kg, a w przypadku układu jezdnego Rowtrac nawet 24 500 kg.
Gąsienice o szerokości 61 cm i 76 cm pozwalają ograniczyć ugniatanie gleby i zapewniają maksymalną siłę pociągową przy minimalnej szerokości maszyny wynoszącej 2,99 m
(Magnum Rowtrac).
Kabina Case Magnum
Do wnętrza jasnej, wyciszonej kabiny o poziomie hałasu wynoszącym zaledwie 67 dB(A) i przeszklonej powierzchni 6,4 m2 prowadzą szerokie, podświetlane stopnie z poręczami. Automatyczna klimatyzacja: można nią sterować na monitorze AFS PRO 1200, w połączeniu z fotelem operatora. Generalnie kabina to:
- nowa 4-słupkowa konstrukcja,
- posiada w opcji półaktywną hydraulicznie amortyzację,
- daje widoczność w zakresie 360°,
- posiada zmodykowany podłokietnik sterowania Multicontroller,
- ma fotel operatora, który obraca się o 40°,
- ma 20 silnych reflektorów przednich w technologii LED.
Podłokietnik w Magnum
Jak zaręcza Case, najnowsza wersja popularnego Multicontrollera łączy w sobie ergonomię i funkcjonalność. Można go zindywidualizować pod kątem preferencji każdego operatora. A zatem można dowolnie zaprogramować cztery konfigurowalne przyciski, aby mieć wszystko pod ręką. Ponadto cztery przyciski w segmencie do sterowania zaworami hydrauliki zewnętrznej można skonfigurować dla dowolnego zaworu.
Multicontroller ma następujące funkcje:
- aktywacja układu automatycznego prowadzenia AccuGuide,
- proporcjonalne sterowanie przekładnią CVXDrive i ręczna przepustnica do przekładni PowerDrive Power Shuttle,
- przedni i tylny układ hydrauliczny,
- zmiana zakresu w przekładni CVXDrive i przełączanie biegów w przekładniach PowerDrive,
- przyporządkowanie funkcji magistrali ISOBUS,
- sterowanie zaworami hydrauliki zewnętrznej,
- aktywacja systemu zarządzania jazdą na uwrociu HMC II.