6M zastąpi 6MC i 6RC
Do tej pory dwie serie ciągników John Deere – 6MC i 6RC – oferowały po 3 modele w zakresie od 95 do 115 KM. Najważniejszą różnicą między nimi (oprócz powerboosta 10 KM) była możliwość wyposażenia modeli RC w hydraulikę o zmiennym wydatku oleju (load sensing) oraz przekładnie AutoQuad i CommandQuad.John Deere 6M
Z nową serią 6M John Deere uprościł ofertę ciągników w przedziale mocy 90–200 KM. Dzięki trzem wersjom wyposażenia: Select, Select+ i Premium, można skonfigurować maszynę do swoich potrzeb.Norma emisji spalin
Jeśli chodzi o normę emisji spalin w „jelonkach” nadal będzie katalizator DOC i układ SCR spełniające wymogi Stage IV. Większe modele serii 6M mają dodatkowo filtr DPF, żeby spełnić normę Stage V. W modelach 6130M do 6145M (moc 130 do 145 KM) jest 4–cylindrowy silnik PSS z dwiema turbosprężarkami (a w 6130M i 6140M jest powerboost – 20 KM). Tylko 3 największe modele w zakresie mocy 155 –195 KM są wyposażone w 6–cylindrowy silnik PVS o pojemności 6,8 l.
StarFire i GreenStar
Oczywiście, John Deere w nowej serii 6M oferuje również odbiornik StarFire 6000 i wyświetlacze GreenStar 4240 lub 4640, które mają ISOBUS i JD–Link do zarządzania flotą. Wszystkie ważne elementy sterujące w nowej serii 6M zlokalizowane są na przeprojektowanej konsoli bocznej. Opcjonalnie dostępny jest tam także sterowany elektrycznie 4-drożny rozdzielacz hydrauliczny.
Więcej o nowej serii John Deere 6M przeczytasz w profi 2/2020.
opr. aj