StoryEditor

Tatra 4x4 z silnikiem Cummins

Na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego, trwającym do 6 września w Kielcach, prezentowanych jest wiele ciekawych konstrukcji z mechanicznego punktu widzenia. Jedną z nich jest podwozie Tatra z napędem 4x4.

04.09.2019., 00:00h
Jakość techniki precyzyjnej i maszynowej naszych południowych sąsiadów – Czechów – jest znana od lat. Już za czasów CK Armii, czyli sto lat temu, zakłady Skody produkowały z powodzeniem ciężkie uzbrojenie, a pod koniec I wojny światowej, nawet ciągniki elektryczno-spalinowe konstrukcji Ferdynanda Porsche, które miały moc wwozić na przełęcze górskie tony sprzętu wojskowego.

Specjaliści uważają, że bez przejęcia przemysłu zbrojeniowego Czech, Hitler nie  miałby takich sukcesów w rozpętanej przez siebie wojnie. 

W okresie powojennym bardzo dobre referencje miały czesko-słowackie, a później czeskie Tatry; zarówno w użytkowaniu cywilnym, jak i wojskowym. Ta marka dobrze sobie radzi na bezdrożach, w tym w przemyśle leśnym.



Podwozie Tatra 4x4



Na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego Czesi pokazali swą ofertę bojowych wozów dla armii, ale nas zainteresowało uniwersalne podwozie, które może mieć także zastosowanie w rolnictwie. Nosi ono oznaczenie T815-7M3B21.372.

Maszyna zasilana jest 6 cylindrową jednostką Cummins Euro III o pojemności 8,9 l. Moc 242 kW/2100 obr./min. Skrzynia biegów Allison 3200 SP, 6 biegów w przód, 1 w tył.

Prędkość maks. 113 km/h, średnica zawracania 16 m.
Szczegóły budowy na naszym filmie.

Relacja z MSPO Kielce czytaj tutaj.
Opr. pł
03. grudzień 2024 10:51