Volkswagen ID.3 i ID.4
ZF potwierdza swoją pozycję jako dostawca technologii i systemów dla elektromobilności nowym zleceniem produkcji seryjnej. Najnowsze rozwiązania ZF w zakresie sterowania hamulcami zostaną wprowadzone jako standard w modelach Volkswagena ID.3 i ID.4, a także w globalnie sprzedawanej na całym świecie modułowej platformie e-napędu MEB.
Odzysk energii
Dzięki nowemu sterowaniu hamulcami ZF może pomóc spełnić wysokie wymagania dotyczące komfortu i bezpieczeństwa. Ponadto optymalizuje odzysk energii hamowania - zwiększając zasięg i codzienną użyteczność pojazdów elektrycznych.
Miliony pojazdów
Zamówienie Grupy Volkswagen na nowy układ sterowania hamulcami ZF obejmuje kilka milionów pojazdów - począwszy od niedawno wprowadzonych ID.3 i ID.4, a skończywszy na przyszłych modelach opartych na platformie MEB e-drive producenta MEB.
Dzięki zoptymalizowanemu interfejsowi oprogramowania nowy układ hamulcowy ZF można jeszcze łatwiej zintegrować i połączyć w sieć z architekturą elektroniczną pojazdów.
Automatyczne hamowanie awaryjne
System ZF obsługuje również funkcje wspomagające kierowcę, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne. Ponadto rozwiązanie ZF zastępuje niezbędne wcześniej elementy mechaniczne (takie jak blokada parkingowa) funkcjami oprogramowania, co pozwala zaoszczędzić zarówno wagę, jak i koszty.
Większy zasięg
„Odpowiadamy na trend elektromobilności dzięki całej gamie naszych rozwiązań technologicznych - nie tylko w technologii układu napędowego” - mówi Wolf-Henning Scheider, dyrektor generalny ZF Group. „To zamówienie na dostawy od Volkswagena podkreśla, w jaki sposób nasze kompetencje w zakresie układów hamulcowych, a także systemów połączonych w sieć przyczyniają się do zwiększenia zasięgu pojazdów elektrycznych naszych klientów. W tym celu nasze systemy pomagają spełniać wysokie wymagania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa”.
Normy bezpieczeństwa EuroNCAP
Na poziomie technicznym sterowanie hamulcem ZF opiera się na połączeniu elektronicznego układu wspomagania hamulców (EBB) firmy i jego elektronicznej kontroli stabilności (ESC). System jest częścią sieci oprogramowania umieszczonej w jednostce kontroli stabilności.
Pomaga spełniać rygorystyczne normy bezpieczeństwa określone przez europejskie stowarzyszenie bezpieczeństwa drogowego EuroNCAP. Nowe protokoły testowania funkcji, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne, wymagają mocniejszego doładowania, aby zapewnić siłę hamowania jeszcze szybciej i bardziej dynamicznie.
opr. jj