Dzięki temu rozwiązaniu producenci samochodów mogą wyposażyć mniejsze pojazdy w zaawansowany układ hamulcowy i zaprojektować wnętrze bez klasycznej dźwigni hamulca ręcznego lub pedału hamulca postojowego. Teraz wystarczy kompaktowy przełącznik.
Ulga dla projektantów
To, co obecnie jest powszechne w pojazdach klasy wyższej, średniej i kompaktowej dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu (EPB), było wcześniej bardzo trudne dla projektantów małych i bardzo małych samochodów. Dzięki seryjnej produkcji pierwszego w branży przedniego hamulca postojowego, ZF pozwala teraz na montaż tej technologii w mniejszych klasach samochodów. Uruchomienie produkcji seryjnej ma obecnie miejsce w Korei i Chinach.
Funkcja Auto-Hold
Oprócz klasycznej funkcji hamulca postojowego, EPB ułatwia także ruszanie na wzniesienia, np. dzięki funkcji Auto-Hold. W ruchu miejskim lub w korkach system hamulcowy znacznie zwiększa również komfort jazdy dzięki funkcji Stop and Go. Ponadto wyższy, statyczny rozkład obciążeń na przedniej osi zapewnia większe bezpieczeństwo podczas parkowania pojazdu na śliskich pochyłościach.
Niewielkie modyfikacje
System EPB przedniej osi ZF eliminuje elementy potrzebne do ręcznego uruchamiania hamulca postojowego w tylnych hamulcach bębnowych i tarczowych. Wymaga jedynie niewielkich modyfikacji zacisków przedniej osi przy jednoczesnej integracji niezbędnych elementów elektronicznych i oprogramowania z istniejącym układem sterowania ESC. Może to jeszcze bardziej zmniejszyć masę układu hamulcowego ręcznego tylnego hamulca postojowego w pojeździe.
Warto dodać, że firma ZF była pionierem technologii elektrycznego hamulca postojowego na tylnej osi w 2001 r.: dostarczyła ponad 75 milionów pojazdów z EPB.
opr. jj