StoryEditor

Zelektryfikowana gama Jeepa

W marcu mają się pojawić nowe, hybrydowe wersje Jeepów Renegade i Compass. Nowe modele dołączają do odnoszących już sukcesy hybrydowych wariantów plug-in 4xe. 

23.01.2022., 00:00h

Nowa opcja hybrydowo-elektryczna

W nowych modelach debiutuje zaawansowany układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine”, o mocy 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawionym z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów 7HDT300. Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego. W porównaniu do poprzednich modeli benzynowych, nowe wersje oferują nawet o 15% niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

Jazda hybrydowa

Dzięki nowej technologii hybrydowej, modele Jeep Renegade i Compass e-Hybrid stanowią nową alternatywę w segmencie samochodów z napędem na przednie koła. Klienci nie muszą zmieniać swoich przyzwyczajeń związanych z prowadzeniem samochodu i mogą cieszyć się autentycznymi wrażeniami z jazdy hybrydowej, dzięki napędowi elektrycznemu dostępnemu podczas ruszania, przy niskich prędkościach oraz podczas manewrów parkowania.


Mniejsze zużycie paliwa

Nowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej nadawał się do użytku hybrydowego, optymalizował termodynamikę, a tym samym pozwalał na zmniejszenie zużycia paliwa. Pracuje on w cyklu Millera, który zwiększa wydajność cieplną i oferuje wysoki stopień sprężania (12,5:1), nową głowicę cylindrów z kompaktową komorą spalania, układ podwójnych zmiennych faz rozrządu oraz kanały dolotowe o wysokim współczynniku zawirowań. 

Funkcja samoładowania

Nowością jest również wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego paliwa, pracujący pod ciśnieniem do 350 barów. Ten silnik benzynowy generuje moc 130 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm. W silniku benzynowym zamontowany jest również elektryczny system BSG („belt starter generator”), który gwarantuje szybkie i ciche ponowne uruchamianie silnika. Układ hamulcowy nowego Renegade i Compassa e-Hybrid obejmuje „Intelligent Brake System”, który oferuje funkcję „samoładowania" wykorzystującą mieszane hamowanie odzyskowe w celu maksymalizacji odzysku energii kinetycznej i poprawy wydajności.

Ewolucja wrażeń z jazdy

Poszczególne funkcje pozwalają na poruszanie się w trybie elektrycznym („funkcje EV"). Należą do nich:

  • Cichy rozruch: uruchamianie samochodu bez konieczności włączania silnika benzynowego, dzięki zastosowaniu trybu cichej jazdy „EV" z napędem czysto elektrycznym
  • Odzyskiwanie energii: odzyskiwanie energii, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, podczas gdy samochód zwalnia („e-Coasting”) i hamuje („Regenerative Braking”)
  • „Boost & Load Point Shift”: „e-Boosting" pozwala na zwiększenie momentu obrotowego na kołach dzięki silnikowi elektrycznemu wspomagającemu silnik benzynowy; ponadto, wykorzystując moment obrotowy (napędowy lub hamujący) generowany przez silnik elektryczny, można zoptymalizować punkt pracy silnika benzynowego
  • „Electric Drive”: samochód może poruszać się cicho i przy zerowej emisji spalin, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, przy wyłączonym silniku benzynowym.
  • Nowe Jeep Renegade i Compass e-Hybrid mogą pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego (i przy wyłączonym silniku benzynowym). Jest to możliwe dzięki szerokiej gamie elektrycznych trybów pracy, znanych jako „EV capabilities", które obejmują:
  • „e-Launch”: uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, podczas startu lub ponownego ruszania np. na światłach
  • „e-Creeping”: silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszania zwykle spotykaną w pojazdach ze skrzynią automatyczną, dla prędkości, która może wahać się
  • od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym (na przykład podczas manewrowania)
  • „e-Queueing”: samochód może poruszać się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym
  • „e-Parking”: ułatwienie manewrów parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, aby zapewnić praktyczną i cichą jazdę. 

 „EV capabilities" są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowej.

Aplikacja mobilna

Nowe hybrydowe modele Renegade i Compass oferują usługi połączone, takie jak zainstalowany Uconnect Box zapewniający dostęp do usług Uconnect Services oraz do szeregu funkcji dostępnych za pośrednictwem różnych touchpointów, jak na przykład aplikacja mobilna „My Uconnect”, smartwatch, strona internetowa, przyciski na konsoli górnej i asystenci głosowi (Amazon Alexa i Google Assistant).

Dzięki aplikacji mobilnej „My Uconnect”, klienci mają dostęp do szeregu usług umożliwiających łatwe i szybkie zarządzanie stanem pojazdu, przeglądami, zdalne sterowanie lokalizacją, blokowanie i odblokowywanie drzwi, włączanie świateł, uzyskiwanie pomocy w razie potrzeby i wiele więcej, choćby rozbudowane usługi Uconnect Services, a to tylko przedsmak nowoczesności. 

opr. jj

13. maj 2024 03:32