Efektywność rozładunku
„Zastosowanie w naszych wywrotkach wkładki teflonowej pozwala poprawić bezpieczeństwo i efektywność rozładunku. W przypadku tego rozwiązania nie ma potrzeby ustawiania skrzyni w maksymalnym wychyleniu, ponieważ ładunek zsuwa się szybciej i w całości, nie przywierając do ścian i podłogi. Dodatkowo, znacznie zwiększamy trwałość naczepy i jej odporność na ścieranie, dzięki czemu wywrotka posłuży nam dłużej. Korzyścią jest także rzadsza konieczność czyszczenia naczepy, dzięki czemu oszczędzamy czas, redukujemy koszty i, co szczególnie ważne, poprawiamy bezpieczeństwo kierowców – podsumowuje Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A. Przed wprowadzeniem do oferty wspomnianej okładziny, Wielton zwrócił się do swoich klientów z prośbą o jej przetestowanie. Dopiero po otrzymaniu ich pozytywnej opinii, włączył to rozwiązanie do swoich produktów. Ale uwaga: uszkodzenia mechaniczne wkładki QuickSilver obniżają jej skuteczność. Z tego powodu wywrotka z powłoką teflonową nie powinna być stosowana do transportu towarów o ostrych krawędziach, jak złom, gruz z prętami zbrojeniowymi czy łupany granit.Zderzak zamontowany z przodu wywrotki z pochyloną ścianą przednią stanowi rozwiązanie dedykowane do transportu worków typu big-bag lub materiałów na paletach. System ten symuluje prostą ścianę przednią i zapobiega przemieszczaniu się towarów do przodu podczas jazdy lub gwałtownego hamowania. Jednocześnie zderzak można w dowolnej chwili zdemontować, redukując masę naczepy ok. 60 kg. Rozwiązanie dedykowane jest dla wywrotek aluminiowych z klapo-drzwiami i przednią ścianą skośną.
W 2022 roku Wielton przeprowadza modernizację aluminiowej skrzyni kwadratowej w modelach wywrotek Weight Master i Bulk Master. Wprowadzone zmiany wpływają na wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejszy załadunek i wyładunek materiałów. Wywrotka Weight Master marki Wielton znajduje zastosowanie w transporcie materiałów budowlanych, asfaltu oraz wspomnianych ładunków paletowych i worków typu big-bag. Zdaniem producenta: pomimo niskiej masy własnej, od 4850 kg (dla 23 m3), pojazd charakteryzuje się dużą wytrzymałością i niezawodnością podczas transportu.
Bulk Master do przewozu produktów rolnych
W zależności od warunków użytkowania naczepy, dostępne są do wyboru dwie wersje ramy – jedna w wykonaniu standardowym (SL) oraz druga wzmocniona (SL HD), przeznaczona do zastosowania w trudniejszych warunkach. Z kolei wywrotka Bulk Master to naczepa stworzona do transportu objętościowego i przewozu głównie produktów rolnych. Konstrukcja naczepy pozwala także na transport ładunków paletowych (aż do 26 europalet). Zastosowanie w ramie konstrukcji typu gęsia szyja gwarantuje obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku. Wyróżnikiem Bulk Master jest zredukowana wysokość całkowita pojazdu w porównaniu do naczepy o takiej samej kubaturze na ramie prostej (SL) aż o 12,5 cm. W konsekwencji produkt ma niższy próg załadunkowy górnego obrzeża oraz podłogi. W obu modelach Weight Master i Bulk Master, wprowadzono rozwiązania zwiększające trwałość konstrukcji, a także dodatkowe elementy poprawiające ich efektywność i ergonomię podczas transportu.
Różne wersje
Naczepy dostępne są w wersji z klapo-drzwiami, klapą prostą, lub klapą do czoła, a także drzwiami lekkimi z funkcją bezpiecznego otwarcia drzwi oraz klapo-drzwiami jednoskrzydłowymi. Zawsze o jakości wywrotek Wielton stanowi fakt, że zostały wyprodukowane ze stali lub aluminium o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. Hardox HB450, S700, czy Endur-AL HB114. Z kolei rama wywrotek, wykonana ze stali S700, jest zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem technologii malowania kataforetycznego KTL, gwarantującej długą żywotność podwozia. Warto dodać, że Wielton stosuje komponenty i podzespoły dostarczane przez renomowanych europejskich producentów.
opr. jj