Fliegl opracował nowy model z oznaczeniem TMK 266 S Profi, który łączy w sobie cechy wywrotki przeznaczonej do prac polowych i ciężkich nadwozi z sektora budowlanego.
Podwozie z osią tandemową
Aby móc połączyć te wymagania w jednym pojeździe, Fliegl postawił na wysokiej jakości materiał i jednocześnie dużą ładowność. Nadwozie wykonane jest z drobnoziarnistej stali S700MC, co zapewnia wysoką wytrzymałość przy jednoczesnym ograniczeniu masy całej konstrukcji. Nadwozie zabudowane jest na podwoziu z osią tandemową i lakierowaną ramą, a jego dopuszczalna masa całkowita wynosi maksymalnie 22 000 kg. Jak informuje producent, hydraulicznie resorowany zaczep holowniczy zapewnia lepszy komfort jazdy i wygodną regulację wysokości przyczepy w zależności od wymagań pojazdu ciągnącego. Dzięki opcjonalnemu przedłużeniu burty nadwozia o 500 mm pojemność przyczepy zwiększa się o ok. 8 m3 do ok. 33,0 m3.
Wymuszone kierowanie
Zwrotność jest szczególnie ważna w transporcie ciężkich towarów, dlatego dzięki opcjonalnemu wymuszonemu sterowaniu można elegancko pokonać każdy zakręt. Możliwość wymuszonego kierowania znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy, ponieważ nadwozie porusza się płynnie za ciągnikiem i można je w każdej chwili łatwo kontrolować, nawet przy nagłych zmianach kierunku jazdy lub pokonywaniu zakrętów.
Stabilność na pochyłościach
Na podkreślenie zasługuje również lepsza stabilność na pochyłościach, która odgrywa istotną rolę np. na żwirowniach z tłustą nawierzchnią na niewielkich wzniesieniach. Montowany seryjnie zespół osi Gigant Plus Jumbo zapewnia wysoką stabilność i znaczne zwiększenie komfortu jazdy. W podwoziu tym pod osiami zamontowane są sprężyny, które tłumią drgania i zapewniają niski środek ciężkości pojazdu.
opr. jj