Wraz z rozbudową parku maszynowego i konieczności utrzymania go w sprawności, zwłaszcza w okresie spiętrzenia prac, przydaje się system rejestrujący zdarzenia. Obejmuje to lokalizację danej maszyny, jej stan techniczny, w tym. parametry pracy silnika, hydrauliki, zużycie paliwa, czy przepracowanych godzin.
Oprócz wspomnianych zadań system DoosanConnect ułatwia kontakt z serwisem, przez bezpośrednie połączenie klienta z obsługą serwisową dystrybutora Doosan, a także czat umożliwiający wysyłanie wiadomości do dostawcy usług.
Raport co miesiąc
Klienci firmy Doosan co miesiąc otrzymują raport zawierający szczegółowe dane dotyczące godzin pracy i zużycia paliwa, co pozwala im wydajniej wykorzystywać maszyny i odpowiednio planować wymiany filtrów i olejów. Raporty obejmują też czas bezczynności maszyny w porównaniu z czasem pracy, kody błędów sprzętu, system ostrzeżeń maszyny, raportów na temat historii konserwacji i użytkowania.
Zabezpieczenie przed kradzieżą
System może stanowić narzędzie dla operatorów sprzętu, wspomagając bardziej wydajną pracę i podając informacje dotyczące maszyn zastępczych, np. w przypadku awarii. Jest też system zabezpieczający przed kradzieżą i umożliwiający odzyskanie sprzętu w przypadku, gdy do tego już dojdzie. Właściciel może monitorować lokalizację maszyn Doosan, aby upewnić się, że znajdują się one tam, gdzie powinny być, co pomaga zapobiec kradzieży.
Oszczędność paliwa
Dane operacyjne pozwalają na monitorowanie zużycia paliwa maszyny i monitorowanie pracy w wybranym trybie mocy, w zależności od zastosowania. Jest to pomocne w określeniu, czy operator jest w stanie wprowadzić zmiany, aby zmniejszyć zużycie oleju napędowego podczas wykonywania tej samej pracy. Maszyny Doosan umożliwiają operatorom wybór różnych trybów mocy, co pozwala na najlepsze dopasowanie mocy do konkretnych zastosowań.
Zdalna diagnoza
W przypadku pojawienia się problemu, system DoosanConnect pomaga zminimalizować czas przestoju maszyny. Za pośrednictwem strony internetowej przesyłane są raporty błędów i kody ostrzeżeń, a właściciele lub ich przedstawiciele są lepiej przygotowani, aby rozwiązać problem, ponieważ mają więcej danych na temat wadliwego działania maszyny. Dzięki stronie internetowej DoosanConnect dystrybutorzy Doosan mogą zdiagnozować problem bez konieczności fizycznej obecności w miejscu pracy maszyny.
Ponad 80 tys. maszyn
Do takich zadań firma Doosan ma nową aplikację mobilną na urządzenia z systemami Apple i Android. Powiązano ją z systemem zarządzania flotą i zasobami DoosanConnect TMS2.0. O skali zasięgu może świadczyć, że za jej pomocą, na całym świecie obsługiwanych jest ponad 80 000 koparek, ładowarek kołowych i wozideł przegubowych marki Doosan.
opr. jj