Spółka RCM z Gołdapi produkuje m.in. dwu- i trzyosiowe przyczepy do przewozu bel. Pierwsza z nich ma ładowność 14 t, a DMC wynosi 18 t. Jak wyjaśnia producent, ze względu na duża powierzchnię ładunkową o wymiarach 9,7 x 2,45 m, przyczepa może również służyć do innych zastosowań. Wysokość platformy od podłoża wynosi 100 cm.
Tytułowy spryt
Naszą uwagę zwrócił jednak inny model o nazwie RCM CleverTurtle CT1. Na pierwszy rzut oka, to standardowa przyczepa skorupowa jakich wiele. Po dokładniejszej analizie dostrzegamy jednak siłowniki hydrauliczne i nietypową tylną klapę z najazdami. To właśnie w tym miejscu ukrywa się tytułowy spryt przyczepy. Firma RCM postanowiła połączyć funkcjonalność lawety do przewozu kompaktowych maszyn, wywrotki hydraulicznej i przyczepy do kruszyw.
Model hybrydowy
Przyjrzyjmy się bliżej wymiarom tego modelu, którą RCM nazywa przyczepą hybrydową, bo to one – oprócz jego konstrukcji – stanowią o jego możliwościach. Masa własna 5650 kg, a dopuszczalna masa całkowita 21 000 kg. Z tego wynika, że RCM CleverTurtle CT1 pozwala na transport ładunku o masie do 15 350 kg.
Duża pojemność
Pojemność nadwozia przyczepy producent określa na 10 m3, zaś kąt podnoszenia nadwozia przyczepy podczas rozładunku to 48 stopni. Pozostałe wymiary: długość całkowita 7 m, szerokość całkowita 2,5 m i wysokość całkowita 2,7 m. To sprawia, że sprytna przyczepa może służyć do transportu większości kompaktowego sprzętu budowlanego – począwszy od minikoparek, na walcach drogowych kończąc. Ale jeśli użytkownik ma inne plany transportowe, to nie ma przeszkód.
Premierę tego modelu zaplanowano na Centralnych Targach Rolniczych w Nadarzynie, które zaplanowano w terminie od 26-28 listopada 2021 r.
opr. jj