Hinduska firma BKT znana jest z oferowanego ogumienia nie tylko w branży maszyn rolniczych, ale też do zawodów Monster Jam na stadionach, bicia rekordów prędkości ciągnikami JCB i w przemyśle.
Zabawa dużych chłopców
Amerykanie pasjonują się zawodami Monster Jam, gdzie ciężarówki z podrasowanymi silnikami o mocy sporo 1500 KM skaczą, odbijając się od specjalnie przygotowanych nierówności i lecą w górę. Ryk motorów i wrzask publiczności unosi się nad stadionem. Kierowca liczy na wytrzymałość ogumienia specjalnie przygotowanego do tak ekstremalnych wyczynów.
Opony terenowe
"Nasza specjalna opona BKT Monster Jam stała się prawdziwym bohaterem. Udało nam się konkretnie zademonstrować nasze umiejętności i wiedzę specjalistyczną w segmencie opon terenowych - nawet w tak ekstremalnych zastosowaniach" - mówi Arvind Poddar, prezes i dyrektor zarządzający BKT.
Liczy się bezpieczeństwo
"BKT i Monster Jam współpracowały w ramach projektu, aby zaprojektować specjalnie skonstruowaną oponę dla Monster Trucks, która z technologicznego punktu widzenia jest najbardziej zaawansowana w historii", mówi Bill Easterly, wiceprezes ds. floty Monster Jam. - BKT dołożyło wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych kierowców, a jednocześnie promować wartość rozrywkową Monster Jam.
66-calowa opona Monster Jam
W ten sposób powstała opona BKT Monster Jam: 66-calowy model o wspaniałej stabilności, który dzięki specjalnej konstrukcji barku umożliwia odbicie się w momencie uderzenia i natychmiastowe odzyskanie stabilności nawet po wylądowaniu z wysokości 10 metrów. Opona ma twardą i wytrzymałą ścianę boczną, aby uniknąć przecięć i rozdarć.
BKT i Monster Jam do 2026 r.
Umowa podpisana w 2014 roku, na podstawie której BKT jest oficjalnym i wyłącznym producentem opon dla wszystkich 100 Monster Trucków i wszystkich pokazów na całym świecie, miała zakończyć się w 2020 roku. Firmy BKT i Feld Motor Sports podpisały porozumienie na mocy, którego będą współpracowały do 2026 r.
4 mln widzów
Nie należy zapominać, że w tym programie bierze udział ponad cztery miliony widzów na całym świecie. Od 2014 r. liczba pokazów wyniosła 780 w ponad 100 miastach na sześciu kontynentach, z około 22 milionami kibiców na całym świecie, czyli średnio 40 tysięcy kibiców na pokaz.
Przy okazji BKT podkreśla swoją dalekowzroczną strategię biznesową i marketingową, a dzięki szczegółowym planom badawczo-rozwojowym zamierza kontynuować projektowanie i budowanie nowych rozwiązań dla globalnego rynku opon terenowych.
opr. jj