StoryEditor

Ogród w chmurze danych

Rozbudowując projekt Ogród 4.0 od AL-KO firma stworzyła inteligentne traktory i kosiarki akumulatorowe dla półprofesjonalnych ogrodników.

27.07.2022., 00:00h

Inteligentny ogród nie jest pieśnią przyszłości, ale stał się rzeczywistością. Nowe smart produkty AL-KO w połączeniu z aplikacją AL-KO inTouch oraz pracą w chmurze przenoszą ogrody na nowy poziom. Może to być atrakcyjne dla firm zajmujących się pielęgnacją terenów zielonych. 

Aplikacja AL-KO inTouch i chmura

– W firmie AL-KO stawiamy nie tylko na techniczny rozwój produktów, ale także na kreatywność i zastosowania najnowszych rozwiązań technologicznych – mówi Maciej Konieczny, dyrektor handlowy AL-KO Kober Sp. z o.o. – Zawsze wybiegamy myślami w przyszłość i staramy się być o krok przed innymi. Dzięki konceptowi Ogród 4.0 od AL-KO zmieniamy inteligentne narzędzia do pielęgnacji ogrodów w kompleksowe rozwiązania dla ogrodów. Sercem całego systemu jest nasza aplikacja AL-KO inTouch oraz chmura, która odbiera komunikaty od maszyn i aplikacji. Chcemy w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje Ogród 4.0 firmy AL-KO, aby w przyszłości nasi klienci mogli korzystać z jeszcze bardziej inteligentnych rozwiązań do pielęgnacji ogrodu.

Robot koszący

Ogród 4.0 to ogrom możliwości i wsparcia dla ogrodu. Aplikacja podpowiada, kiedy należy skosić trawnik, przedstawia bardziej wydajne ustawienia robota koszącego w celu osiągnięcia lepszych wyników oraz udziela porad dotyczących serwisowania i konserwacji maszyn. Rozbudowując projekt Ogród 4.0 od AL-KO firma stworzyła inteligentne traktory oraz kosiarki akumulatorowe dla półprofesjonalnych ogrodników, które można również połączyć z aplikacją w systemie. 

Dilerzy AL-KO w Ogrodzie 4.0

– Ogród 4.0 to także wsparcie naszej sieci dilerskiej i serwisowej. Stworzyliśmy specjalny pulpit serwisowy, który w przejrzysty sposób wyświetla wszystkie informacje wysyłane przez urządzenia za pośrednictwem chmury. Dzięki temu nasi dilerzy są zawsze na bieżąco i mogą śledzić urządzenia i instalacje swoich klientów. Dzięki systemowi otrzymują wszystkie potrzebne informacje serwisowe i mogą zdalnie i skutecznie rozwiązywać wszelkie problemy naszych klientów. Panel pozwala konfigurować parametry danego urządzenia zgodnie z wymaganiami konkretnego ogrodu – dodaje Maciej Konieczny.

Dane w chmurze

Dzięki bezpośredniemu połączeniu dilerów i klientów za pomocą Ogrodu 4.0 mają swobodniejszy, szybszy i łatwiejszy kontakt. Chmura przesyła wszystkie ważne dane z inteligentnych kosiarek do pulpitu serwisowego, a diler  – po zatwierdzeniu przez klienta – może szybko i łatwo uzyskać dostęp do danych urządzeń, przeglądać informacje o ewentualnych problemach i błędnych konfiguracjach lub tworzyć dokumentację serwisową do druku. Oszczędza to czas podróży do sklepu i umożliwia wybranemu dilerowi natychmiastowe rozpoczęcie obsługi klienta. 

Nowe funkcje dla jeszcze inteligentniejszej pracy

Smart Garden to kolejny element systemu, który rewolucjonizuje ogrodnictwo. Pozwala on nowej generacji urządzeń nie tylko na automatyzację, ale także na ustalanie konkretnych działań, np. uruchamianie systemu nawadniania dopiero po koszeniu. AL-KO inTouch 4.0 zapewnia także bezpośredni dostęp do zintegrowanych urządzeń partnerów, takich jak IFTTT czy Amazon Alexa. Pozwala także użytkownikom kontrolować, konfigurować, aktualizować i zdalnie serwisować swoje inteligentne urządzenia.

Smartfon jako pulpit 

Dzięki funkcji Smart Drive dla traktorów smart solo by AL-KO aplikacja zmienia telefon w pulpit, który staje się „inteligentnym pomocnikiem” i może wyświetlać dane bezpośrednio w kokpicie, takie jak: prędkość, poziom paliwa czy godziny pracy, automatycznie dokumentuje postęp koszenia, analizuje problemy i pomaga w ich rozwiązaniu, a nawet wyświetla przypomnienia o czasie konserwacji lub sugestie dotyczące przyszłych okresów koszenia. Wszystkie te informacje sprawiają, że koszenie staje się bardziej wydajne – wystarczy smartfon i aplikacja inTouch. Telefon umieszczamy w solidnym uchwycie zamontowanym w kokpicie maszyny i gotowe. 

Inteligentne wsparciem maszyn

Smart Cocpit to opcja dla kosiarek AL-KO Energy Flex. Z funkcją Smart Connected i powiadomieniami push użytkownik otrzymuje status pracy, poziom naładowania akumulatorów oraz prędkość koszenia. Tryb energooszczędny dostępny dzięki funkcji MaxRun zapewnia dłuższą pracę akumulatora, a tym samym wydłuża czas pracy w ogrodzie. Tradycyjne koszenie trawnika zmienia się w nowoczesną przygodę z inteligentnym wsparciem maszyn od AL-KO.

Firma globalna

Warto dodać, że AL-KO Kober Group to przedsiębiorstwo o zasięgu globalnym, działające w 30 lokalizacjach na całym świecie. Firma jest globalnym graczem na rynku techniki ogrodowej, wentylacji i motoryzacji. Firma zatrudnia ok. 3000 osób. 

opr. jj

03. maj 2024 18:31