StoryEditor

Nowy dealer John Deere

Fricke Maszyny Rolnicze z nowym obszarem działania.

21.02.2021., 00:00h

Dealer Jutra 3.0

W minionym roku John Deere przedstawił strategię firmy pod nazwą „Dealer Jutra 3.0”. Jej celem było wskazało, w jakim kierunku w najbliższych miesiącach i latach ma podążać firma wraz z lokalnymi dealerami.

Zmiany sprawią, że struktury dealera zostaną zwiększone, a dzięki rosnącym kompetencjom wszystkie placówki będą w stanie sprostać wymaganiom współczesnego rolnictwa. Usprawnienie i wprowadzenie sprawdzonych schematów funkcjonowania ma także ułatwić dealerom jeszcze większe skoncentrowanie na klientach, gdyż działania administracyjne, księgowe oraz inne zostaną scentralizowane i zoptymalizowane. 

John Deere wyjaśnia

- Każdy z dealerów zadba o jeszcze wyższe kompetencje swoich specjalistów, będących bliskim merytorycznym i realnym technicznym wsparciem dla rolników. Z kolei sami rolnicy mają nie tylko korzystać z wsparcia wspomnianych fachowców, ale także w razie potrzeby uzyskać pomoc 24 godziny na dobę oraz jeszcze szybszą i łatwiejszą dostępność części zamiennych dzięki polepszeniu jakości serwisu oraz rozbudowanej infrastrukturze. Kluczem pozostaje niewielka odległość do klienta - nie większa niż 60minut od miejsca zamieszkania – mówi Bartosz Białas, kierownik marketingu John Deere Polska.

Fricke Maszyny Rolnicze

Zmiany dotyczą również obszaru działalności dealerów. W 2020 r. siły połączyły firmy Agro-Efekt z Polboto-Agri. Z kolei przełom roku przyniósł rozszerzenie działalności Fricke Maszyny Rolnicze na nowy obszar Podlasia, który dotychczas należał do firmy Contractus. 

Specjaliści Fricke już teraz obsługują klientów prowadzących działalność na terenie miast Białystok, Łomża, Suwałki oraz powiatów: augustowskiego, białostockiego, bielskiego, grajewskiego, hajnowskiego, kolneńskiego, łomżyńskiego, monieckiego, sejneńskiego, siemiatyckiego, sokólskiego, suwalskiego, wysokomazowieckiego i zambrowskiego. Tym samym Fricke zastępuje firmę Contractus, która opuściła wraz z końcem roku sieć dealerską John Deere.

Kilka oddziałów

- Obecnie zatrudniamy 90 pracowników, specjalistów o wysokich kompetencjach w oddziałach w Mrągowie, Bartoszycach, Ełku, Nowej Wsi i Kozłowie – mówi Marek Jasiel, prezes zarządu Fricke Maszyny Rolnicze. Wyjaśnia, że tym co wyróżnia Fricke, to z pewnością  profesjonalizm obsługi Klienta na każdym etapie współpracy począwszy od dostosowania oferty do potrzeb każdego gospodarstwa aż po obsługę posprzedażową. Wyróżnia nas również liczba przeprowadzanych pokazów polowych z wykorzystaniem systemów precyzyjnego rolnictwa. 

Rolnictwo precyzyjne: wsparcie i edukacja

Aż trzech wyspecjalizowanych pracowników pod kątem rolnictwa precyzyjnego na co dzień udziela wsparcia klientom, co wyróżnia firmę na tle dealerów maszyn innych marek. - Podstawą jest AutoTrac, czyli automatyczne prowadzenie maszyn John Deere, ale dajemy także możliwość doposażenia ciągników innych marek dzięki kierownicy ATU 300. W wersji darmowej dokładność wynosi 15 cm, a w odpłatnej 3 cm – tłumaczy Sebastian Bartkowicz, kierownik działu rolnictwa precyzyjnego Fricke Maszyny Rolnicze.

Współpraca ze szkołami

Przy współpracy ze szkołami rolniczymi powstało mobilne stanowisko szkoleniowe, na którym zainstalowany jest system rolnictwa precyzyjnego. Urządzenie to stanowi ważną pomoc jako element przygotowania do wykorzystania technologii w gospodarstwie, ale też jako narzędzie nauki dla przyszłych specjalistów w tej dziedzinie.

Będą kolejne punkty 

- Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, pomoc w przypadku wszelkich napraw od drobnych, przez przeglądy, regulacje, aż po remonty kapitalne – mówi Marcin Hibner, kierownik serwisu w Fricke Maszyny Rolnicze. Sieć serwisowa Fricke obejmuje każdy z oddziałów, dzięki temu dotarcie przedstawicieli serwisu do klienta nie zajmowało więcej niż godzinę. To założenie zostanie utrzymane dzięki planowanemu otwarciu kolejnych punktów sprzedażowo-serwisowych.

Kombajny, sieczkarnie i opryskiwacze

- Chcemy dotrzeć do Klientów z produktami, które nie były do tej pory wystarczająco promowane, tj. kombajny, sieczkarnie czy opryskiwacze samojezdne. Obecnym klientom zapewnimy kontynuację obsługi posprzedażowej, jednocześnie chcemy poznać ich sytuację i potrzeby. Stawiamy na partnerskie relacje, co pozwala skonstruować ofertę odpowiednią do indywidualnych potrzeb gospodarstwa – podsumowuje Marek Jasiel.

opr. jj

22. listopad 2024 06:46