Nowy, flagowy model
Wraz z wprowadzeniem normy emisji spalin Stage V ciągniki Arion 400 firmy Claas zyskują nową stylistykę, nowy flagowy model, a od modelu Arion 440 także większą moc dzięki systemowi Claas Power Management (CPM). Kolejne zmiany w tej serii obejmują większą moc hydrauliczną, większy udźwig i większą dopuszczalną masę całkowitą.
Nawet 155 KM z CPM
Siedem modeli Claas Arion 400 pokrywa zakres mocy maksymalnej od 90 do 155 KM z CPM zgodnie z normą ECE R120. Nowy okręt flagowy serii, ciągnik Arion 470, osiąga tym samym maksymalną moc 155 KM i maksymalny moment obrotowy 631 Nm z CPM.
Czterocylindrowy silnik FPT o pojemności 4,5 l pracuje we wszystkich modelach serii od Ariona 410 po wersję Arion 470. Sprzęt dysponuje technologią czterozaworową i turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowania. Od Ariona 430 turbosprężarki mają zawór Wastegate. Spaliny oczyszczane są przez połączeniu technologii SCRoF (SCR on Filters) i katalizator oksydacyjny.
ON i AdBlue
Zbiornik paliwa wynoszący od 140 do 190 litrów wystarczy nawet na długie dni pracy, a zbiornik AdBlue o pojemności od 17 do 22 litrów trzeba uzupełniać maksymalnie przy co drugim tankowaniu oleju napędowego.
Okres między wymianami oleju wynosi 600 godzin. Dzięki cyklonowemu separatorowi wstępnemu, który usuwa z zasysanego powietrza około 90% zanieczyszczeń, łatwo dostępny przed pakietem chłodnic filtr powietrza rzadko wymaga czyszczenia. W celu łatwego przedmuchania chłodnic istnieje możliwość ich otwarcia.
Wydajna przekładnia
Od modelu Arion 430 do wyboru są dwie przekładnie przełączane pod obciążeniem. Przekładnia Quadrashift (montowana seryjnie w Arion 410 i Arion 420) oferuje 16 biegów do przodu i 16 do tyłu z podziałem na cztery zakresy po cztery biegi pod obciążeniem. Opcjonalna przekładnia Hexashift z sześcioma biegami pod obciążeniem ma 24 biegi do przodu i do tyłu. Dla obu wariantów przekładni dostępna jest opcja biegów pełzających do 150 m/h. Prędkość maksymalną 40 km/h Hexashift osiąga przy 1840 obr/min.
Kompaktowe i zwrotne
Ciągniki serii Arion 400 wyróżniają się długim rozstawem osi wynoszącym 2,49 m (Arion 410 i Arion 420) lub 2,53 m (Arion 430 – Arion 470) przy niewielkiej długości całkowitej. W połączeniu z kątem skrętu kół przednich wynoszącym do 55 stopni pozwala to uzyskać dużą zwrotność.
Pompa hydrauliki
Dopuszczalna masa całkowita została zwiększona do 9 t, co pozwala na uzyskanie ładowności do 3,8 t. Do najwyższych obciążeń przystosowana jest także nowa opcjonalna pompa load sensing o wydatku 150 l/min. Już przy oszczędzającej paliwo prędkości silnika 1600 obr./min pompa oferuje przepływ 110 l/min. W sumie dostępne są zatem cztery opcje pomp, dwie z obiegiem otwartym z wydatkiem 60 lub 100 l/min, oraz load sensing z wydatkiem 110 l/min i 150 l/min. Oba warianty load sensing oferują również zwiększony udźwig z tyłu wynoszący do 6,25 t.
Kabina i system kierowania
Ponadto oprócz seryjnej kabiny z wysokim dachem i standardowym lub szklanym szyberdachem, ciągniki serii Arion 400 mogą zostać wyposażone w kabinę z niskim dachem lub w innowacyjną kabinę Panoramic.
Wszystkie ciągniki Arion 400 zgodne z normą emisji spalin Stage V można fabrycznie wyposażyć w system prowadzenia po śladzie Claas, który jest obsługiwany i wyświetlany na terminalu. Jako sygnały korekcyjne poza Satco i Omnistar dostępne są różne sygnały RTK.
opr. jj