To co od razu rzuca się w oczy to duża, panoramiczna kabina, która zapewnia dużą przestrzeń dla operatora. W trybie roboczym uniesiona jest na wysokość 5,10 m, co zapewnia dobrą widoczność. Mocne reflektory LED pozwalają na bezpieczną prace w nocy. Producent zadbał też o miejsce pracy operatora. Wydajne ogrzewanie podłogowe zapewnia przyjemne ciepło. Całość uzupełnia zoptymalizowane ogrzewanie postojowe w kabinie, ogrzewanie oleju hydraulicznego i silnika z komfortowym interfejsem użytkownika na kolorowym wyświetlaczu do obsługi całej klimatyzacji.
Obrotowy fotel i terminale
Stanowisko operatora wyposażone jest w obrotowy fotel. Poza tym są dwa nowe joysticki z dodatkowymi funkcjami, kolumna kierownicza z regulacją wysokości. Terminal obsługuje się za pomocą interaktywnych przycisków, co odpowiada logice tabletów i smartfonów. W porównaniu do poprzednika, Maus 6 ma dwa ustawione jeden pod drugim 12,1-calowe terminale operacyjne o większej gęstości pikseli. Na jednym z nich poza funkcjami maszyny można wyświetlać dodatkowo obraz z kamer w lepszej rozdzielczości.
Kamery cyfrowe
Maus 6 jest wyposażony seryjnie w kamery cyfrowe o wysokiej rozdzielczości. Dodatkowa sieć Ethernet została zintegrowana z maszyną dla obsługi większej ilości danych. Maus 6 jest seryjnie wyposażona w kamerę na grocie i kamerę cofania. Opcjonalnie są dostępne dodatkowe kamery na wysięgniku załadowczym i układzie doczyszczania, a także nowy system R-View z kamerą cofania i dwie dodatkowe kamery boczne zapewniające kontrolę przestrzeni z tyłu kombajnu.
Podbieranie z 10,2 m
System stołu podbierającego o szerokości 10,2 m z 18 (seryjnie wzmacnianymi) walcami oddziela ziemię i inne zanieczyszczenia. Operator może w zależności od stopnia zanieczyszczenia buraków dopasować długość toru ich czyszczenia i intensywność pracy. Podbieracz napędzany jest 7,7-litrowym silnikiem Mercedes Benz OM 936 LA o mocy 260 kW/354 KM. Ma dwa stopniowe turbodoładowanie, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1450 Nm, przy obrotach 1200-1600 (poziom emisji UE V oraz Tier 4f w USA).
Rozładunek ponad 15 m
Ponad 9-metrowe ramię przeciwwagi może unieść się wraz ze spełniającym funkcję balastu zbiornikiem paliwa na wysokość 4 m. Umożliwia to w połączeniu z ponad 15-metrową odległością ładowania optymalne zbalansowanie maszyny. Dwie komórki ważenia CAN-Bus komunikują się bezpośrednio z modułem komputera w centralnym układzie elektrycznym. Dzięki temu można było zrezygnować z oddzielnych komputerów i wielu kabli na wysięgniku załadowczym. Rozpoczęcie sprzedaży i produkcji seryjnej kombajnu Maus 6 nastąpi na początku sezonu buraczanego 2022 roku.
opr. jj