W ładowarce 542-70 Agri Pro postawiono na: moc silnika, moment obrotowy, przyspieszenie, prędkość maksymalną i moc hydrauliczna. Wg producenta, to nowy poziom wydajności w gospodarstwie, na polu i transporcie.
Dyrektor zarządzający JCB Agriculture, John Smith wyjaśnia, że dzięki silnikowi o mocy 173 KM i prędkości maksymalnej 50 km/h, nowy Loadall 542-70 Agri Pro jest najmocniejszą i najszybszą wersją, jaka powstałe w JCB, którą cechuje dobre przyspieszenie i niezrównana wydajność w transporcie. Już w standardzie jest atrakcyjny w zakresie załadunku, obsługi i transporcie.
Oto cechy JCB 542-70 Agri Pro:
- 4,8-litrowy silnik JCB DieselMax o mocy 173 KM (129 kW) i momencie obrotowym 690 Nm,
- przekładnia JCB DualTech VT z połowie hydrostatycznym, połowie bezpośrednim napędem mechanicznym 50 km/h,
- o 22% wyższy uciąg; o 25% większa wydajność w transporcie,
- wytrzymałe osie JCB z solidnymi piastami i oponami o szerokości 500 mm na mocniejszych obręczach,
- nowy hydrauliczny układ hamulcowy z automatycznym włączaniem napędu na cztery koła,
- 14% wzrost przepływu dzięki większej pompie tłokowej (160 l/min),
- nowe, sprężynowe mocowania kabiny zapewniają lepszą izolację drgań i wstrząsów.
Udźwig i moc
Podobnie jak inne modele Loadall 542-70 mają przekładnię DualTech VT, a maksymalny udźwig Agri Pro to 4,2 tony na wysokość do 7,01 m. Wersje Agri, Agri Super i Agri Xtram mają moc 109 KM (81 kW), 130 KM (97 kW) i 150 KM (112 kW) z 4,8-litrowymi silników JCB DieselMax, nowy Loadall 542-70 Agri Pro dysponuje mocą 173 KM (129 kW). Dzięki temu nowy model ma przewagę 24 KM (17 kW) lub 16% w stosunku do najmocniejszych obecnie modeli JCB oraz 15% wzrost momentu obrotowego, wynoszącego 690 Nm przy 1500 obr./min. Takie wartości wraz z wydajnością hydrostatycznego napędu przekładni DualTech VT, generują o 22% większą siłę podczas pobierana ubitego obornika lub nabierania zboża lub buraków cukrowych łyżką o dużej objętości.
Przekładnia
Producent informuje, że w modelu Loadall 542-70 Agri Pro zastosowano również nową wersję przekładni hydromechanicznej DualTech VT firmy JCB, która zapewnia precyzyjne sterowanie napędem hydrostatycznym do prędkości 22 km/h (w porównaniu z 19 km/h w wersji standardowej) oraz mocniejszy napęd mechaniczny o maksymalnej prędkości 50 km/h zamiast 40 km/h. Dzięki temu Loadall 542-70 Agri Pro może skrócić czas przejazdu między polem a gospodarstwem, co ma istotne znaczenie podczas pilnych prac polowych.
Układ hamulcowy
Aby obsłużyć większą moc i prędkość, nowy hydrauliczny układ hamulcowy ma oddzielne obwody dla przedniej i tylnej osi o zwiększonej wytrzymałości, co spełnia wymagania europejskiej homologacji ciągników T1b dla pojazdów rolniczych poruszających się po drogach, a pneumatyczny hamulec przyczepy jest opcją instalowaną fabrycznie.
Ponadto, oprócz napędu na tylne koła, zapewniającego maksymalną trakcję i stabilność podczas holowania, Agri Pro automatycznie włącza napęd na cztery koła po uruchomieniu hamulców, aby zapewnić maksymalną powierzchnię styku opony z podłożem i najkrótszą drogę hamowania.
Prędkość jazdy i hydraulika
Po dotarciu na miejsce operatorzy mogą korzystać z możliwości przekładni DualTech VT - Eco i Power, a także użyć trybu Flex, aby rozdzielić kontrolę prędkości silnika i prędkości jazdy, co ułatwia sterowanie pedałem nożnym, a także pracować przy niskich prędkościach, jednocześnie wykorzystując wystarczające obroty silnika do hydraulicznie napędzanej zamiatarki, rozdrabniacza słomy lub podajnika kiszonki.
Podczas prac przeładunkowych i załadunkowych operatorzy mogą również wykorzystać pakiet hydrauliczny Loadall 542-70 Agri Pro o większej wydajności, który obejmuje pompę tłokową o zmiennej wydajności 72 cm3, dostarczającą do 160 l/min - co stanowi wzrost wydajności o 14% i pozwala na szybką reakcję po naciśnięciu joysticka, zwłaszcza w przypadku korzystania z więcej niż jednej funkcji jednocześnie.
Sterowanie wysięgnikiem
W nowym modelu zastosowano również inne elementy technologii JCB Smart Hydraulics, w tym siłowniki, które umożliwiają szybsze opuszczanie i chowanie wysięgnika w celu przyspieszenia cykli załadunku; tłumienie skoku siłownika na siłownikach podnoszenia i chowania wysięgnika; oraz zautomatyzowane potrząsanie łyżki lub wideł, np. w celu przemieszczania lepkiego materiału lub dozowania produktów.
W modelu 542-70 Agri Pro zastosowano też nowe, automatycznie włączane zawieszenie wysięgnika JCB Smooth Ride System ze zoptymalizowanymi akumulatorami i zaworami przeciwwagi hydraulicznej, zapewniające większą oscylację wysięgnika, izolację od ruchów pojazdu, zmniejszone ryzyko rozsypywania lub przemieszczenia ładunku, a także bardziej komfortową jazdę.
Komfort w kabinie
Można też korzystać z klimatyzacji standardowej lub sterowanej klimatem, półskórzanego, podgrzewanego i wentylowanego fotela z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego oraz przestronnej kabiny Command Plus z nowymi amortyzatorami gumowymi i polimerowymi, tłumiącymi wstrząsy i drgania.
opr. jj