Cztery nowe modele ciągników Massey Ferguson serii MF 8S mają moc maksymalną od 205 do 265 KM. Poza tym, dzięki EPM, czyli systemowi zarządzania mocą silnika generując dodatkowo do 20 KM. Zaskakujące wzornictwo nowej serii firma określa jako „neo-retro”.
Nowa kabina
Nowa kabina o pojemności 3,4 m? ma intrygujący kształt i 4 słupki, co zapewnia bardzo dobrą widoczność. Zapewnia wyższy poziom przestrzeni, komfortu, sterowania i łączności.
Dzięki unikalnej konstrukcji „Protect-U” redukuje hałas, poziom nagrzewania się i wibracji. Czyste powietrze jest zasysanie z tyłu i kierowane do filtra powietrza silnika.
Sterowanie odbywa się za pomocą cyfrowej deska rozdzielczej „MF vDisplay”. Jest też terminal Datatronic 5 i nowa wszechstronna dźwignia sterowania MultiPad z podłokietnikiem „Control Centre”.
Przekładnie
W serii MF 8S do wyboru są dwie nowe przekładnie. Producent wyjaśnia, że zapewniają maksymalną moc przenoszoną na podłoże, jednocześnie redukując straty mocy o 26% i zmniejszając zużycie paliwa nawet o 10% względem poprzednich konstrukcji.
Z kolei nowa, dwusprzęgłowa przekładnia Dyna E-Power łączy w sobie zalety dostępnych obecnie technologii: wrażenia z jazdy bezstopniowej skrzyni biegów (ang. Continuously Variable Transmission – CVT) i wydajność przekładni napędzanej bezpośrednio mechanicznie. Alternatywnie, nowa, wydajna przekładnia Dyna-7 Semi-Powershift dysponuje 28 biegami do przodu i do tyłu.
Większy uciąg
Nowa tylna oś w połączeniu z większym przepływem oleju poprawia wydajność. Dzięki nawet o 10% większej sile uciągu i 20% większemu przepływowi układu hydraulicznego – w celu poprawy wydajności i obniżenia kosztów – umożliwia stosowanie szerszych, bardziej wydajnych narzędzi i maszyn.
Łączność
Seria MF 8S standardowo wyposażony jest w oprogramowanie MF Connect Telemetry i opcjonalne MF Task Doc do przesyłania danych, które umożliwia użytkownikom podejmowanie decyzji związanych z zarządzaniem w celu maksymalizacji wydajności i produktywności.
opr. jj