Trzy modele ciągników McCormick serii X5 o mocy od 95 do 114 KM. Oznaczenie ciągnika X5.100 świadczy, że mamy do czynienia z silnikiem o mocy 95 KM. Pod maską kolejnego ciągnika X5.110 pracuje 102-konna jednostka napędowa, a w wersji X5.120 jest motor o mocy 114 KM z systemem Common Rail.
Wersje wyposażenia
Seria X5 występuje w dwóch wersjach wyposażenia. Pierwsza z nich określana jako Premium ma – według informacji producenta – zaspokoić wszelkie potrzeby klienta. Jeśli do pracy wystarczy model na podstawowym poziomie, to wystarczy specyfikacja Efficient. Poza tym są dwa modele o wysokim prześwicie, X5.100 HC i X5.110 HC, które przewidziano do pracy w uprawach warzywniczych.
Nowy silnik
Silnik Stage 3B/Tier4 Interim, w który była wyposażona poprzednia seria, został zastąpiony przez nowy silnik Stage V FPT F36, to 4-cylindrowy, 16-zaworowy motor o pojemności 3.6 litra wyposażony w Turbo Intercooler. Nowe silniki z elektronicznym wtryskiem paliwa Common Rail korzystają z rozwiązań EGR/DOC/DPF/SCR. Układ redukcji emisji spalin jest zintegrowany i umieszczony pod maską tak, że utrudnia widoczności.
Większy zbiornik
Zbiornik paliwa został powiększony do 135 litrów, a AdBlue do 13 litrów. Celem było zwiększenie dziennej wydajności, bez potrzeby zjeżdżania do gospodarstwa. Producent również na wskazuje na obniżenie zużycia paliwa o 10%. Nowy układ hydrauliczny ma przepływ oleju na poziomie 82 l/min dla hydrauliki roboczej i 35l/min dla układu kierowniczego. Takie parametry przekładają się na lepsze własności użytkowe ciągnika.
Kabina z szyberdachem
Amortyzowana przednia oś (opcja) w połączeniu z nową, mechanicznie amortyzowaną kabiną wpływają na komfort pracy. Dzięki konstrukcji opartej na 4 słupkach, kabina Total View Slim oferuje zwiększoną powierzchnię szyb. Przezroczysty szyberdach zapewnia lepszą widoczność podczas pracy z ładowaczem czołowym. W nocy przydają się nowe światła LED (do 10 lamp). Producent zachwala klimatyzację, określając ją jako doskonałą. Poza tym jest regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica, radio z systemami DAB i Bluetooth z wbudowanym mikrofonem do obsługi połączeń.
Przekładnie i hydraulika
McCormick ma osiem wariantów przekładni: od wersji Four Speed 12 F + 12 R z mechanicznym rewerserem, po przekładnię T-Tronic 48 F + 16 R z półbiegami Hi-Medium-Low, hydraulicznym rewerserem i zakresem biegów pełzających. W X5 jest też opcja Park Lock, czyli system blokujący skrzynię na stromych pochyłościach.
Układ pamięci obrotów silnika zapamiętuje je po naciśnięciu przycisku i pozwala je przywołać w stosownym momencie. Ciągnik może być wyposażony w 6 zaworów hydraulicznych, 3 sterowane mechanicznie, 1 sterowany elektro-hydraulicznie, 2 mogą być zamontowane między osiami do obsługi ładowacza czołowego, lub przedniego podnośnika, mogą one być zamontowane równocześnie.
Bogate wyposażenie
- Dostępne podnośniki mogą być sterowane mechanicznie lub elektronicznie z automatyką.
- Tylny TUZ kat. 2 ma udźwig 4500 kg.
- Dwie prędkości WOM są w standardzie. W wersji ze skrzynią T-Tronic wystepują 4 prędkości (540/540E/1000/1000E).
- Jest też zdalne sterowanie wałkiem na błotniku (opcja).
- Joystick ułatwia sterowanie funkcjami ładowacza ( góra/doł, załadunek/rozładunek; trzecia i czwarta funkcja), jak również funkcjami sterowania przekładnią HiLo oraz HML.
- Ciągnik można wyposażyć w system ISOBUS i prowadzenie satelitarne przy użyciu ekranu dotykowego.
- Zdalne monitorowanie przez system telematyczny McCormick Fleet Managemen.
opr. jj