StoryEditor

Ładowarka Hoftrac marki Weidemann

Zmodernizowany model 1390 dysponuje czterema trybami jazdy.

05.04.2021., 00:00h

Ciężar wywracający do 2100 kg

Wraz z nową normą emisji spalin Weidemann wprowadził na rynek zmodernizowany model znanej ładowarki Hoftrac 1380. Ciężar wywracający z łyżką wyprostowaną mieści się w zakresie od 1610 do 2100 kg – zależnie od silnika i wyposażenia maszyny. Jest też nowy, sterowany elektronicznie napęd jazdy ecDrive, oferujący rozszerzone możliwości i wrażenia z jazdy. 

Trzy silniki

Model 1390 przyszłościowo będzie oferowany do wyboru z trzema silnikami Yanmar: podstawowy 18,4 kW/25 KM, większy 33,3 kW/45,3 KM i najmocniejszy 40,1 kW/54,5 KM. Producent wyjaśnia, że silnik o mocy 25 kW nie wymaga żadnego przetwarzania spalin. W obydwu wariantach mocy 45,3 i 54,5 KM norma emisji spalin V została wdrożona przez zainstalowanie filtra cząstek stałych silnika wysokoprężnego (DPF) w połączeniu z katalizatorem oksydacyjnym (DOC). 

Mały silnik oferuje prędkość maksymalną 20 km/h. W przypadku dużych silników można wybrać prędkość maksymalną 20 km/h lub 30 km/h. Silna hydraulika robocza nowej ładowarki wynosi 41,6 l/min lub w połączeniu z większymi silnikami 49,4 l/min lub do wyboru 58,5 l/min. Nowością jest opcja High-Flow o wydajności nawet 84 l/min. 

Siła uciągu

W celu uzyskania różnych sił uciągu w nowym modelu 1390 można wybrać następujące trzy osie: poza standardową osią T94 z hydrostatycznym napędem na wszystkie koła bez blokady mechanizmu różnicowego maszynę można również wyposażyć w dwie osie planetarne PA 940 ze zwiększoną siłą ciągu 22,7 lub 26,4 kN, w tym blokada mechanizmu różnicowego. Blokada mechanizmu różnicowego na tych dwóch osiach może być zawsze włączona w razie potrzeby i działa w 100% na przednią i tylną oś. 

Weidemann ecDrive

Korzystając ze sterowanego elektronicznie napędu jazdy ecDrive model 1390 dysponuje czterema rodzajami jazdy. W trybie automatycznym ładowarka uzyskuje 100% mocy. W trybie ekonomicznym, po osiągnięciu żądanej prędkości jazdy, prędkość obrotowa silnika jest redukowana do 2200 obr./min, co pozwala zarówno na zmniejszenie hałasu, jak i oszczędność paliwa. Chroni to operatora i obniża koszty. Napęd jazdy ma do dyspozycji pełną moc również w trybie Eco. 

Cykl ładowania

Dwa pozostałe opcjonalne tryby jazdy są specjalnie przeznaczone do użycia osprzętu dodatkowego obsługiwanego hydraulicznie lub do optymalnego wykonania cyklu ładowania Y. Tak zwany tryb osprzętu dodatkowego umożliwia obsługę osprzętu. W tym przypadku prędkość obrotowa silnika wysokoprężnego jest regulowana gazem ręcznym, a prędkość jazdy pedałem gazu lub tempomatem. Za jego pomocą można precyzyjnie ustawić prędkość w krokach 0,10 km/h za pomocą wyświetlacza. Chodzi przy tym o funkcję tempomatu. Gwarantuje to stały posuw osprzętu dodatkowego.

Tryb M-Drive jest właściwym wyborem dla optymalnej realizacji cykli ładowania z krótkimi drogami jazdy, tak zwanych cykli ładowania Y: prędkość obrotową silnika wysokoprężnego ustawia się przy tym za pomocą gazu ręcznego, a prędkość jazdy lub ciśnienie sterujące pedałem nożnym. Eliminuje to konieczność impulsowania i wspomaga wykonywanie szybkich cykli ładowania Y. 

Wersje kinematyki

Weidemann oferuje we wszystkich maszynach odpowiednią do ich wielkości kinematykę. Standardowo w modelu 1390 jest kinematyka P, która przekonuje do siebie dokładnym prowadzeniem równoległym na całym obszarze podnoszenia. Opcjonalnie dostępna jest również dłuższa wersja ramienia teleskopowego P-kinematyki, która zwiększa wysokość podnoszenia o 20 cm. Ponadto dostępna jest również kinematyka P-Z, połączenie kinematyki P i Z. Umożliwia ona znaczne siły podnoszenia i wyrywania, mając przy tym idealne prowadzenie równoległe. 

Kabina

Ergonomiczne stanowisko operatora oferuje przejrzysty układ przełączników, oparty na kolorystycznym systemie. Wszystkie elementy obsługi znajdują się w zasięgu ręki, a kierowca ma zawsze najważniejsze informacje o maszynie w zasięgu wzroku na dobrze umiejscowionym wyświetlaczu. Wysokość i nachylenie koła kierownicy można ustawić indywidualnie zgodnie z wymaganiami operatora. Już w wersji standardowej maszyna ma reflektory robocze LED (2 z przodu i 1 z tyłu), każdy z 1000 lumenów. Zależnie od różnych wymagań oświetlenie może być jeszcze bardziej wzmocnione dalszymi reflektorami roboczymi o mocy 2000 lumenów. Umożliwia to bezpieczną i indywidualnie dostosowaną pracę z maszyną w ciemności. Dobre oświetlenie obszaru roboczego pozwala kierowcy na dłuższą pracę z maszyną bez zmęczenia. 

opr. jj

21. listopad 2024 21:29