Pod maską jest nowoczesny, 3-cylindrowy silnik Farmotion 35. Kompaktowy silnik oferuje wysoką moc i moment obrotowy, spełniając wymogi normy emisji spalin Stage V. Układ zasilania korzysta z wtrysku paliwa common rail, pracując z maksymalnym ciśnieniem 2000 barów. Intercooler i turbosprężarka o stałej geometrii łopatek pozwalają uzyskać wysoki moment również przy niskich obrotach silnika.
Trzy prędkości WOM
Seria 4E ma napęd na 4 koła, który przekazuje 5-biegowa skrzynia z trzema zakresami i ma łącznie 15+15 przełożeń. Prędkość maksymalna 40 km/h jest osiągana przy zredukowanych obrotach silnika. Napęd na 4 koła oraz blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego są sterowane elektrohydraulicznie, za pomocą przycisków. WOM oferuje maksymalnie 3 prędkości wałka (540/540ECO/1000). Dostępny jest też wariant w WOM Synchro. Mechaniczne sterowanie włączaniem WOM umożliwia płynne uruchamianie napędu maszyn.Wszystkie modele Serii 4E marki Deutz-Fahr są standardowo wyposażone w układ hydrauliczny z podwójną pompą, dzięki czemu ciągnik może pracować wydajnie z różnymi maszynami. Pompa w standardzie ma wydajność 48 l/min, a w opcji jest wersja 56 l/min. Dostarcza ona olej do podnośnika i do trzech mechanicznie sterowanych obwodów układu hydraulicznego.
Udźwig podnośnika
Mechaniczny tylny podnośnik już w standardzie ma siłowniki wspomagające, dzięki którym udźwig wynosi aż 3500 kg. Dostępny jest też opcjonalny układ sterowania podnośnikiem EasyLift, umożliwiający podnoszenie i opuszczanie ramion podnośnika za pomocą jednego przycisku. Układ kierowniczy jest zasilany przez niezależną, dedykowaną pompę. Ciągniki serii 4E wyposażono w układ hamulcowy na cztery koła. Poza tym duży zakres regulacji koła kierownicy i fotela zapewnia swobodę ruchu każdemu operatorowi. Wchodzenie i wychodzenie z kabiny ułatwiają szerokie, antypoślizgowe stopnie i solidne poręcze po obu stronach ciągnika. Analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza informuje o pracy ciągnika.Przygotowanie do ładowacza czołowego
Wszystkie modele można wyposażyć nawet w 5 reflektorów roboczych. Ponadto w serii 4E producent oferuje wybór jednego z dwóch fabrycznych zestawów przygotowania do ładowacza czołowego: Light Kit i Ready Kit. Ich zadaniem jest szybkie i proste przyłączenie ładowacza czołowego.opr. jj