StoryEditor

Joskin: przyczepy platformowe Wago TR

Przyczepy platformowe Joskin produkowane są w wersji malowanej i ocynkowanej. To podobne modele, ale nie identyczne.

30.09.2021., 00:00h

Joskin postanowił przeprojektować przyczepy platformowe marki Leboulch i dodać je do własnej oferty. Cel był prosty - wykorzystać doświadczenie tego producenta, ale także rozwiązania i postęp technologiczny marki Joskin. Według informacji producenta, pozwoliło to stworzyć ulepszoną przyczepę platformową, dostosowaną do potrzeb rynku. Warto przypomnieć, że Leboulch francuski producent wywrotek rolniczych, rozrzutników obornika i przyczep do bel został przejęty przez Joskina w 2012 roku. 

Dwa modele

Oferta przyczep platformowych Joskin dzieli się na modele ocynkowane i malowane. Chociaż obie wersje mają taką samą podstawową konstrukcję, głównie rurową, która daje większą wytrzymałość na skręcanie, ich budowa nie jest całkowicie identyczna. Przyczepy ocynkowane mają platformę z blachy ze stali HLE o grubości 4 mm z podłużnymi zagłębieniami na całej długości, aby zwiększyć wytrzymałość podłogi. W tych zagłębieniach znajdują się otwory umożliwiające czyszczenie i szybki odpływ wody. Krawędzie boczne są lekko podwyższone, co zapewnia większą stabilność ładunku. Poza tym boki są wzmocnione  profilowaniem wzdłużnym. Seria przyczep ocynkowanych może być również dostępna z podłogą z impregnowanego drewna o grubości 4 cm.

Antypoślizgowa podłoga

Modele lakierowane (zieleń firmowa Joskin) są wyposażone w antypoślizgową podłogę z karbowanej blachy. Mają również w specjalny profil zewnętrzny z rantem o szerokości 2 cm do bocznego zabezpieczenia ładunku. Ogólnie oferta przyczep platformowych Joskin, zarówno ocynkowanych, jak i malowanych, ma homologację zgodną z normami europejskimi i francuskimi do roku 2025.

Wersje ocynkowane

Producent wyjaśnia, że we wszystkich zaczepianych przyczepach Joskin do przewozu bel wykorzystano najnowsze udoskonalenia techniczne opracowane w różnych zakładach grupy. Modele ocynkowane są produkowane w Polsce, gdzie znajduje się ocynkownia grupy, a wersje malowane w fabryce Leboulch w Normandii. Wszystkie akcesoria: dyszel, burty, osie itp. są identyczne w obu seriach i wykonane przez  wyspecjalizowane jednostki produkcyjne.

opr. jj

22. listopad 2024 11:48